De ce scriu?

A existat un moment în care am făcut o alegere. Stăteam în fața alegerii, ca în fața unei bucăți de lut pe care urma să o modelez. Pentru început am stat și am privit bucata de lut. Apoi am privit alegerea pentru câteva secunde fără a face nimic. După un timp  mi-am dat seama că alegerea și lutul sunt acelăsi lucru si am început s-o modelez, am început să dau o formă alegerii pentru că în mintea mea ea exista deja. Modelarea m-a absorbit atât de mult, am fost atât de preocupat să dau o formă neformatului încât am uitat de alegerea făcută. Nu de puține ori am zis, Doamne, ce am făcut să pățesc acestea? Dar e suficient să mă întorc la acel timp, în acea vreme când am făcut alegerea, ca să aud răspunsul.
Acum port cu mine alegerea, ca pe un talisman, ca pe un lucru pe care să dau vina pentru tot ce mi se întâmplă. Deși de multe ori am spus: Așa mi-a fost scris.
Totuși există o revoltă în mine vis-a-vis de tot ce mi se întâmplă și de multe ori am încercat să nu țin cont de alegere.
Când am început să scriu (eram în clasa a 8-a când am început să țin un jurnal) am simțit că ies din grup, că mă depărtez un pic de „a fi ca lumea” pentru că nu poți observa un sistem atunci când ești în el.
După un timp m-am revoltat și a urmat o perioadă în care nu am mai scris aproape nimic (nici măcar jurnalul nu-l mai țineam). Simțeam că scrisul de cărți este fără sfârșit. Căci oricât ar părea de ciudat atunci când scrii, speri că vei scrie Cartea.
Dar pentru că atunci, demult, alegerea fusese făcută, într-o zi m-am trezit scriind iar.

[youtube http://youtu.be/qHm9MG9xw1o]
Lasă un răspuns

