Oboseala de după-amiază

Văzu tramvaiul în stație, dar nu avu chef să fugă după el. Dar tramvaiul nu plecă, ușile s-au deschis din nou, așa că Adam se sui.
– Salut! Ce mai faci?
Se întoarse. Era Daniel. Cu figura lui – combinație între plictiseală, oboseală și ruine de castel nevizitat.
– Salut, spuse Adam. Eu ce să fac? Fac bine.
– Eee… Bine? Cum să faci bine în vremurile astea? Nu vezi ce în jurul tău? Seara te culci angajat și a doua zi afli că te-au dat afară.
– Ești șomer?
– Nu încă. Dar poți să știi ce-mi aduce ziua de mâine? Azi am scăpat. Ideea e că nu știi ce poate să-ți aducă ziua de mâine.
– Dom’le îți spun eu, că nici seara nu știm dacă o apucăm, intră în vorbă un bărbat nebărbierit. Vine o cometă și gata.
Daniel arboră o privire ce probabil ce ar fi fost ironică dacă nu ar fi fost atât de obosit. Îl privi câteva secunde pe nebărbierit după care îi spuse:
– Domnul meu… Nu mi-e mie de cometele și asteroizii ăia din cer. Mie de asteroizii din parlament mi-e frică. Dau ăia câte o cometă și … Cu meteoritul e ușor, vine, cade și gata știi, dar cu ăia, când crezi c-ai scăpat atunci te-au lovit.
Se întoarse spre Adam.
– La tine cum e?întrebă Daniel.
– La servici? zise Adam.
– Normal că la servici, că doar nu te întreb de femeile pe care le ții în buzunar.
Nebărbieritul râse, Adam se simțea un pic jenat. Și în plus îi venea să se uite în buzunarul de la haină.
– E bine, spuse Adam.
– Vrei să te mai și cred?
Daniel îl privea concentrat, nebărbieritul aștepta și el un alt răspuns, iar tramvaiul se oprise la semafor. Niciodată culoarea roșie nu i se păru atât de lungă lui Adam.

Lasă un răspuns

