(In)dependență?

Și au trecut atâtea zile, zile în care scriam zi de zi, povestind zi de zi pe blog. M-am oprit un pic și am privit în urmă. Acum recitesc de pe blogul meu, însemnări mai vechi. Le recitesc. Apoi, pe unele, le rescriu. Rescriind îmi dau seama că sunt cam același, dar și că ceva în mine încet-încet s-a schimbat.

Mi-aduc aminte de o toamnă când mergeam prin Parcul Circului. Pe lac am văzut nuferii uscați. Când am revenit după câteva zile am văzut că au tăiat nuferii. Mi-am dat seama că la fel fusese cu un an înainte și cu doi ani înainte (probabil se va întâmpla și în toamna ce va veni): nuferii care se usucă, apoi sunt tăiați și puși pe marginea lacului. Am făcut o fotografie. Revăzând-o simt ceva din plictiseala de a trăi, de a retrăi, de a reface mereu și mereu aceleași lucruri, de a fi dependent de ele, de a fi legat de ele. Ca și cum ai asculta o melodie odată și încă odată și încă odată și.

Aș putea oare ca, odată, intr-o anumită zi să mă pot desprinde de toate aceste plictiseli? Să am o zi în care să uit mobilul acasă, să las aparatul foto pe birou, să scot computerul din priză, să uit de facebook? Să mă plimb prin oraș tăcându-mi gândurile, văzând imagini frumoase care vor dispărea (eventual vor rămâne în amintirea mea, deformate și incomplete). Să mă plimb pe străzi nepăsător față de problemele nerezolvate, necontactabil, nedetectabil. Să ies din timp și spațiu, să nu mai știu cât e ceasul și nici ceasul să nu mai știe de mine.
Aș putea începe prin a nu mai scrie aici….

De ce voi continua (totuși) să scriu? Pentru că sunt lucruri care se fac. Așa cum m-aș scufunda într-o melodie de pe youtube ascultând-o odată și încă odată și încă odată și încă odată și încă odată … (da, am folosit „copy-paste”).

3 gânduri despre „(In)dependență?

  1. Acum vreo doi ani mi-am pierdut telefonul mobil. Nimic special in aceasta intamplare; era un telefon ieftin! Dar m-au cutremurat doua concluzii pe care le-am simtit asa de intens incat a trebuit sa-mi revizuiesc intreaga atitudine pe care o aveam fata de societate si fata de mine insumi! Primo: dintr-o candoare de mult uitata, am hotarat sa nu-mi mai iau un alt telefon mobil, si sa traiesc, sa muncesc, sa convietuiesc, sa particip activ la propria-mi viata asa cum o faceam pana prin inceputurile anilor 90. A fost imposibil!!! Incercarea mea puerila m-a transformat in fata sefilor, a colegilor, a prietenilor si chiar in fata familiei, intr-un psihopat bizar, transformat peste noapte intr-un haiduc fara nici un motiv de haiducie (adica fara un beneficiar clar al acestei istorice indeletniciri!).Si Secundo: pe scurt, o foarta trista constatare: NICI un regret ca, o data cu pierderea telefonului, evident, am pierdut si lista celor o suta-si-ceva de numere care erau in agenda! Numerele celor dragi le visez! Restul ce reprezinta pt. mine? Putem sau nu putem trai fara asa-zise contacte? Tu ce crezi?

    • se poate orice. Dar in aceeasi categorie cu carpe diem exista si o alta zicala: nimic prea mult. in general, cel mia teama imi este de mandrie pentru ca ea orbeste cel mai mult. Si de aceea unul din telurile mele e sa nu ies in evidenta. Altfel spus, ma gandesc ca dificil nu e sa lasi mobilul, laptopul sau alte chestii digitale, ci o proba mult mai dura mi se pare sa le ai si sa incerci sa le folosesti cat mai putin. Sa deschid computerul cand am de scris pe blog sau am de trimis un email. Sa folosesc telefonul mobil cand e sa sun un prieten care stiu ca are probleme si sa-i arat ca imi pasa de el. Ca la urma urmei nu exista obiecte rele sau bune – exista oameni care le folosesc cu un scop bun sau rau.

Lasă un răspuns

