Calul (e)liber(at)

Adam trecu strada. Și deodată a venit gândul. Nu știu de ce i-a venit acel gând. Poate gândul era în el de mult mult timp, poate gândul nu avusese curajul să se transforme în cuvinte. Poate nu faptul că a trecut strada a trezit gândul, ci poate gândul și-a găsit cuvintele, când Adam a văzut  calul la marginea drumului. Prima oară a fost o mirare – un cal alb în mijlocul orașului. Apoi și-a spus, poate e un simbol. Adam s-a apropiat de cal. Calul, deși era alb, avea o privire tristă. Sau lui Adam i s-a părut că privirea calului era tristă. Atunci își aminti de Adriana, de visul ei.
– Am avut un vis azi-noapte, i-a zis ea. Eram undeva într-un grajd și acolo erau niște cai albi mari, frumoși. Erau legați și deodată a apărut un dresor cu un bici în mână. La început mi-a fost teamă că m-ar putea vedea, dar mi-am dat seama că eu de fapt nu eram acolo. Dresorul a prins de căpăstru un cal și a început să-l biciuiască. Mi-era milă de cal, dresorul mă enerva, dar nu aveam ce să fac, pentru că așa cum ți-am zis eu nu eram acolo. Mă gândeam de ce oare acel cal, atât de puternic, nu se smulge din mâna dresorului? Dintr-o săritură ar putea să iasă de acolo. Aproape că vedeam scena, calul lovea cu copita dresorul, dresorul căzând mirat în timp ce calul, dintr-un salt, ieșea pe fereastra deschisă. Dar calul avea o privire tristă și mi-am dat seama că nu ar putea să se elibereze.
– Și de ce-mi spui visul ăsta? întrebase Adam.
– Poate pentru că, nu știu de ce, când spun visul ăsta gândul mă duce la tine. Sau poate știu, zisese Adriana zâmbind.

Adam ar fi vrut să mângâie acel cal, dar nu știa ce reacție ar fi putut avea calul. Așa că Adam preferă să plece. Și atunci i-a venit gândul. Poate că ar trebui să plec, să fac altceva, i-a zis gândul și Adam, tăcut, îl ascultă.

*

Un gând despre „Calul (e)liber(at)

Lasă un răspuns

