Început de vară la Berlin

Adam își aminti ziua când vizitase palatul Potsdam. De fapt imaginea ce îi venea în minte, gândindu-se la Potsdam era cea cea din gară. Dacă ar fi fost să povestească, ar fi trebuit să înceapă ca într-un banc clasic: Pe un peron era un englez, o portugheză şi un român (românul mereu era pus la final). John accepta senin tot ce se întâmplă, inclusiv faptul că peronul era plin și exista posibilitatea să mai aștepte un tren. Maria se uita liniștită într-un pliant. Adam era un pic nervos. Ca să mai treacă timpul, Adam spuse:
– Pe prietena mea o cheamă tot Maria.
Maria ridică ochii din pliant, îl privi pe Adam un pic. Apoi coborî privirea în pliant și spuse:
– Numai că nu e din Portugalia și ceva îmi spune că nu e așa mică și grasă ca mine.
– Ei, nu… , încercă Adam să spună.
– Adam, înțeleg că ești drăguț, dar nu are rost să fi chiar atât de drăguț.
– De fapt, spuse Adam, sunt un pic agitat cu drumul ăsta. Mă gândesc că poate nu o să reușim să ne suim în tren.
Atunci trenul intră gară, lumea se duse spre ușile de la clasa a 2-a. Maria o luă încet spre clasa întâi, deschise ușa și se întoarse spre Adam și John:
– Ce faceți? Nu veniți?
– Nu mi se pare corect să merg la clasa întâi dacă am bilet de a doua, spuse John.
– Rămâi tu corect pe peron, eu mă sui incorect aici. Tu ce faci? spuse ea spre Adam.
Adam o urmă. Se așezară pe niște locuri. Adam era neliniștit, Maria, calmă, bea dintr-un suc și se uita pe fereastră.
– Văd că tot mai ești agitat, spuse ea.
– Păi, dacă vine controlorul …
– Eu vorbesc în portugheză, iar tu în română. Până o să reușească să ne explice, o să ajungem la Berlin.
Când trenul plecă, de pe peron, John, zâmbind, le făcu cu mâna.
p.s. Puteți vedea aici fotografiile făcute de Adam în Potsdam.

*

Lasă un răspuns

