Acum un an

Am găsit o însemnare de acum un an. A fost pe un blog, blog care acum nu mai este. Și pentru că încă îmi mai place ce am scris atunci voi (re)pune însemnarea aici:

Mihai Darie

Am luat din bibliotecă o carte de poezii și pe prima pagină găsesc o dedicație: „Prietenului meu Mihai Darie în speranța că firea sa de romancier și poet nu va lăsa mai prejos creația sa, căci dintr­-un asemenea devotament pentru arte și numai aici, cum este al tău, se întâmplă revoluțiile în literatură. Cu drag F, 13 nov.1981”. Răsfoind cartea mi­-am amintit de zilele din clasa a 11­a, F. era într-­a 12­-a, și împreună hotărâsem că Mihai Darie mi se potrivea cel mai bine ca pseudonim. Eram în cămăruța lui de pe strada Puțu cu Apă Rece (strada unde doi ani mai târziu aveam să lucrez la o secție de șampanie, pentru o lună, într­-o vară). Cămăruța era într­-o casă unde mai multe camere erau de închiriat, camera lui era cu dușumele pe jos, un pat, o chiuvetă și o masă la care stăteam și ne „analizam” ultimele scrieri. Într-­o zi mi-­a zis, că i­-ar fi plăcut să vină mai mulți în camera lui. La o săptămână după ce a zis asta, am apărut la ușa lui cu 7-­8 prieteni și prietene spunându-­i, „am vrut să văd dacă îți doreai cu adevărat să fim mai mulți în camera ta”, iar el s­-a bucurat, am făcut vin fiert, am citit poezii și am fost celebri pentru o seară. Când am plecat pe la 10 seara, F mi­-a zis încet, „mulțumesc Mihai”, și unul din prietenii cu care venisem a întrebat, „pentru ce îți mulțumește?”, „l-­am împrumutat cu niște bani”, am spus și F a zâmbit. Cinci ani mai târziu această stradă a dispărut, dar atunci nu m-­am gândit la asta. Și într-­o zi mi-­am dat seama că și strada și F. dispăruseră (F. nu a fost demolat, am auzit că ar fi un fotograf de succes în SUA).
În carte, ca semn (era să spun bookmark) era un bilet de tramvai de 20 de lei. La acea pagină erau subliniate versurile lui Osip Mandelștam: „Sufocant ­ dar pân’la moarte omul vrea ca să trăiască”. Nu mai știu dacă F. sau eu am subliniat aceste versuri.

Lasă un răspuns

