Re-venire

Acele momente în care mă simt maculat. Adică mă credeam imaculat și deodată i-ul cade și mă simt murdărit. Și aș vrea să mă spăl de toate amintirile, de toate obiceiurile vechi. Așa cum aș spăla o fereastră pentru a avea impresia că peisajul se vede mai bine. Dar de fapt e același peisaj. (Desigur există și riscul ca atunci când peisajul se vede mai bine să apară și lucruri pe care vroiam să le ascund, dar nu vreau să mă gândesc acum la asta).

Voi renunța la site (informaticaro2000.net). Am început să pun fotografiile pe un blog. Și dacă tot voi închide site-ul s-ar putea să renunț la adresa de email de pe yahoo (nu am făcut aceasta – notă de mai târziu). Și, spre fericirea unor prieteni, voi trece pe contul de gmail.

Și poate dacă tot am început cu renunțările s-ar putea să revin la a scrie pe caiete, pe foi de hârtie, foi pe care să le pierd și apoi să le regăsesc atunci când voi uita de ele, de ceea ce am scris în ele. Să renunț la obsesia de a păstra, de a pune în baze de date.

Mi-aduc aminte de o emisiune în care Sergiu Celibidache vorbea despre inutilitatea înregistrărilor. Cea care îi lua interviul îl întreabă: „Păi atunci de ce dați acest interviu?”, la care Dirijorul răspunde: „Dă-mi caseta și să vezi ce o să fac cu ea”. Nu știu sigur dacă chiar acestea au fost cuvintele și aș putea să dau o căutare pe net pentru a căuta cuvintele exacte. Dar nu fac asta pentru că îmi dau seama că Dirijorul ne spunea că sunt lucruri care se înregistrează cu sufletul, în suflet.

Pentru celelalte există internetul.

p.s. apelez la o înregistrare de pe youtube pentru că, din fericire, înregistrările din suflet nu se pot pune pe internet.
*

Lasă un răspuns

