Dincolo de ușă

Am deschis ușa și am privit în cameră. În mijlocul camerei era un magician care scoatea dintr-o pălărie ceva.
– Permiteți domnule să vă prezint copilăria dumneavoastră, spuse magicianul.
Am rămas în ușă privind copilăria mea. Copilăria însă nu se uita la mine. Privea un pic speriată spre magician. (Copilăria mea era deobicei foarte speriată, mai ales când privea spre cineva).

Deodată magicianul o pune să danseze un pic prin cameră. Văzând-o cum dansează, magicianul o privește mulțumit. Apoi după un timp îi dădu o palmă după ceafă și copilăria se opri privind mirată.
– Știți, se justifică magicianul, e o copilărie cam ciudată. Trebuie mereu să-i aduc aminte când să se oprească. Treci la locul tău, se adresă magicianul copilăriei.
Copilăria se așeză cuminte pe un scaun.
– Știți la început a fost mai greu, continuă magicianul după ce se mai uită odată încruntat la copilăria mea. Atunci ea era un pic cam indisciplinată, dar după primele bătăi a înțeles. Acum e foarte înțelegătoare. E suficient să mă uit la ea și se așează cuminte într-un colț. Poate că vi se pare crud ceea ce spun, dar gândiți-vă că o să îmbătrânesc și dacă nu o educ de acum …
Probabil că magicianul s-ar fi așteptat să dau din cap înțelegător. Dar nu am fi făcut asta, ba chiar m-am uitat încruntat la el. Nemulțumit, dintr-un gest, magicianul face ca toate să intre în pălăria lui. Când și ultimul lucru legat de copilărie a intrat în pălărie. Apoi a intrat și magicianul în pălărie după care pălăria a dispărut.
Închid ușa gânditor.
– Ce era? sunt întrebat.
– Nimic, spun. Nu de aici s-a auzit zgomotul, spun pentru că, în general, aceste amintiri nu se fac auzite.
*

Lasă un răspuns

