Însingurare

2013_14bReamintesc că aici sunt texte (picături de gânduri, schițe), nu un jurnal. Deci cele scrise nu au legătură directă cu cel ce le scrie. Scriu asta pentru ca „salvatorii” să nu „intre în priză” (este totuşi o senzaţie neplăcută chiar şi când e doar un curent de 220V)
Atunci când mă refer la însingurare, mă refer la definiție: însingurare = momentul în care te simți singur. Nu însingurat, pentru că asta o pot face alții. Eu mă refer la faptul de a fi singur într-o mulţime.

Prietenul meu, David Ioachim spunea că sentimentul de singurătate îl cuprindea atunci când se afla într-o mulțime de oameni. La el însingurarea era determinată de condiţiile dintr-un anumit spaţiu. Pentru mine e altfel. Un anumit timp mă însingurează. O anumită perioadă. Nu este legat de un anotimp sau de condiţiile meteo. E un pic mai altfel. E undeva un comutator şi fără să vreau apăs pe el. Şi se stinge lumina. „Nu ştiu ce este cu tine” devine expresia pe care o aud cel mai des în această situație. Eu însă ştiu ce este cu mine, dar nu pot explica. Ştiu doar că trebuie să aştept să treacă însingurarea. Să nu încerc să explic. Nu pentru că nu aş putea fi înţeles, ci tocmai pentru că aș putea fi înţeles. Însingurările de acest gen trebuie consumate, mâncate până în coajă, eventual cu tot cu coajă. Dăunează grav însingurării să fii compătimit. O singură dată am întâlnit pe cineva care a găsit o soluţie (şi spun o soluţie pentru că nu e general-valabilă): povestindu-i de starea mea, de ceea ce declanşase starea mea, mi-a zis:
– Hai să jucăm o tablă!
Nu mai ştiu cât timp am jucat sau dacă am câştigat sau am pierdut. A doua zi însă, m-am trezit şi mai aveam un pic de însingurare, aşa că am epuizat-o într-o plimbare până seara pe străzi.

Dacă aş vorbi cu Adam, el mi-ar spune ceva despre ispite, despre încercări. Dar Adam nu este acum pe blogul ăsta. Şi poate e mai bine că nu e aici, pentru că i-aş spune vreo prostie şi el s-ar întrista iar.

*

[youtube http://youtu.be/ELpmmeT69cE]
Lasă un răspuns

