Visul lui Adam

Se făcea că deschisesem o uşă şi am ajuns pe acel culoar strâmt ce ducea la camera bunicului. Când am ajuns în cameră, m-am uitat în fiecare colţişor. Eram singur. M-am uitat pe masă și am văzut nişte hârtii lângă o lampă. Am apăsat pe un buton al lămpii şi s-a făcut un pic mai multă lumină în cameră. Atunci am văzut, dincolo de masă, nişte perdele gri. Am revenit cu privirea pe masă și am văzut din nou hârtiile. Am luat o foaie de pe masă. Pe ea scria: „Piesă de teatru”. În josul paginii urma o înşiruire de caractere ce aveau rotunjimea unor litere, dar nu şi forma vreunei litere ştiute.
Am ridicat ochii şi, între masă şi perdele, se făcuse loc. Acolo era un scaun pe care stătea bunicul meu, aranjând perdeaua. Mi s-a părut chiar că la un moment dat că după perdea s-ar fi strecurat un fir de lumină.
– Nu înţeleg ce scrie aici, am zis arătându-i bunicului meu foile.
– E o piesă pentru oameni mari, mi-a zis.
Aş fi vrut să-i spun că şi eu sunt destul de mare pentru a citi, dar mi-am dat seama că bunicul murise demult.
– Dar despre ce e vorba în piesa de teatru?
– Prostii! Lucruri pe care le-am scris pentru că nu aveam altceva mai bun de făcut.
– Dar bunica mi-a zis că au fost şi câteva reprezentaţii din această piesă!
– Nu ţi-am spus că sunt prostii? Mai bine vezi ce faci cu foile alea că o să le dai pe jos!
M-am uitat să văd foile care ar fi putut să cadă, dar foile stăteau pe masă, chiar pe mijlocul mesei. Când am ridicat ochii, bunicul dispăruse. Am ocolit masa şi am dat perdelele la o parte pentru a vedea pe unde ieşise bunicul. Dar dincolo de perdea nu era o fereastră, ci doar desenul unei ferestre. Am ocolit masa şi am ieşit repede pe uşă. „Trebuie să-l găsesc, să-i spun că a murit„, gândeam în timp ce fugeam pe holul ce devenise dintr-o dată foarte lung. Sper să nu mă trezesc înainte să-l găsesc, mi-am zis şi m-am trezit.
*

Un gând despre „Visul lui Adam

Lasă un răspuns

