Revăzând filmele lui Tarkovsky (Oglinda, Solaris)

Am simțit nevoia să evadez. Unde să evadezi atunci când spațiul e limitat, când nu poți pleca pentru că trebuie să stai în oraș pentru că ai obligații, pentru că nu poți explica celorlalți că ești sătul și vrei să fii altundeva? Deci trebuie să fiu aici. Și atunci am evadat în timp. Am încercat mai întâi cu poze vechi din București.

Apoi am încercat să revăd filme mai vechi, dar nici unul nu reușea să mă ajute să evadez, ba chiar unele mă ancorau atât de tare în realitate încât mă gândeam că mai bine aș merge să dorm. Mi-am adus aminte de Tarkovsky. Oglinda. Micul meu secret. De ce oglinda, am fost întrebat atunci când am scris cartea. Mi-era greu să explic legătura cu filmul lui Tarkovsky, așa că inventam tot felul de motive. Revăzând filmul am regăsit senzația care a stat la baza cărții mele. Asemeni băiatului de la început, aveam probleme în a comunica celorlalți ceea ce simțeam (revăzând filmul mi-am seama că primul meu articol științific într-o revistă din străinătate, a fost într-o revistă din Harkov-ul băiatului).
Să mai spun că o femeie blondă stă în centrul filmului?

fotografii din film
*

Lasă un răspuns

