Numerele

Adam duse mâna la buzunar să scoată niște bani. În mâna dreaptă avea câteva bancnote și printre ele văzu o mică foaie de hârtie. Privi foaia. Pe aceasta văzu niște numere. Nu era scrisul lui.
– Ia uite ce am găsit în buzunar, zise el lui Chiril.
– Nu era mai simplu să-mi spui că nu mai ai bani de bere?
– Nu, mă! Uite sunt niște numere.
– Joacă-le și tu la loto după ce plătești berea.
Adam puse banii sub un pahar, după care continuă să se uite la hârtie.
– Începi să mă enervezi cu hârtia aia, zise Chiril după ce bău din bere.
– Nu știu cine mi-a dat-o, zise Adam gânditor. Sunt șase numere. Dar dacă au altă semnificație?
– De fapt este un număr al unui cont din Elveția pe care ți l-a trimis unul din ăia printr-o „scrisoare nigeriană”.
Adam zâmbi.
– Ar putea fi numere la loto, zise el.
– Ai putea să le joci, spuse fata care venise să ia banii de la consumație.
– Unde să mă joc? zise Adam ridicând privirea spre fată.
– Numerele. Să jucați numerele la loto, mai zise ea încruntată după care luă banii și se îndepărtă repede.
– Ai fost tare, omule, spuse Chiril după ce fata dispăru dincolo de o ușă.
– Mda… Deci zici să mă joc cu numerele astea la loto… Habar n-am cum se completează un bilet din ăla.
– Am eu o mătușă care lucrează la o agenție.

***

Mătușa îl privi cu atenție pe Adam, după care spuse:
– Zici că nu știi de unde ai numerele?
– Am găsit biletul ăsta în buzunar.
– E un semn, îți spun eu. Știi, odată a venit la mine o femeie cu un caiet. Eu m-am uitat la ea, stătea aici în fața mea așa cum stai tu și i-am zis: păi ce, vreți să jucați toate numerele? Și ea mi-a zis, păi nu am atâția bani, iar eu i-am zis, da’ de ce vreți să jucați numerele astea? Și ce crezi că-mi spune?
Mătușa fixă privirea pe Adam.
– Nu am nici o idee, spuse Adam.
– Normal. De unde să știi ce mi-a spus? Nici eu nu m-am așteptat la asta, deși eu am văzut multe la viața mea… Mi-a zis că bărbatul ei murise și ea nu avea bani să-i facă o cruce și eu o întreb, și vreți să jucați ca să faceți rost de bani și ea-mi spune, nu eu, bărbatul meu vrea. Eu m-am uitat la ea și am crezut că e nebună, dar ea mi-a zis, l-am visat pe bărbatu-meu și mi-a zis să caut caietul ăsta într-un dulap si să joc numerele de acolo. Așa că am luat caietul femeii și l-am deschis și ce să vezi, s-a deschis la o pagină la care erau subliniate șase numere. Să mai spun că a câștigat exact suma de care avea nevoie?
– Au ieșit toate numerele? întrebă Adam.
Mătușa il privi mirată câteva secunde după care spuse:
– Păi dacă ieșeau toate numerele cumpăra cruci pentru tot cimitirul… Îți spun eu: când apar numere din astea e sigur ceva, e un semn.
– Deci să le joc? întrebă Adam.
– Păi tu ce simți? Că dacă nu ești sigur … Știi eu când am vrut să mă mărit am întrebat-o pe mătușa mea ce să fac și ea mi-a zis, dragă, căsătoria e ca la loz în plic: dai banu și apoi desfaci lozu’ și vezi ce ai luat.
– Eu vroiam doar să …
– Hai să-ți spun ceva: tu de ce crezi că atâția bărbați joacă la loto?
– Speră să câștige, răspunse Adam.
– Nu știi nimic. Au tras un loz. Apoi nu mai au curajul să tragă altul, așa că se mulțumesc cu hârtiile astea. Știi, ca ăia care se uită în reviste din alea, zise mătușa făcându-i cu ochiul lui Adam.
*
Adam își aminti toate acestea în timp ce privea în vitrina agenției numerele extrase. Care bineînțeles nu erau și pe foaia lui.
*

Lasă un răspuns

