Chiulind

Începând cu această postare voi pune câteva din fragmentele ce se referă la copilăria lui Adam:

La școală Adam stătea pe hol și privea colegii care se împingeau. Era după ora de fizică. Pentru că tocmai învățaseră despre inerție colegii lui, când au ieșit pe hol, se împingeau unii în alții și spuneau, scuze din cauza inerției. Asta îi distra foarte mult, continuau să se împingă, să râdă, să cometeze „fazele”. La un moment dat un coleg trecu pe lângă Adam și se împinse în el. Adam îl apucă de mână și-l împinse în zid (văzuse faza asta într-un film, se simțea chiar bine c-o reușise).
– Te inerțiez eu de treci prin zid! îi strigă Adam.
– Lasă-mă, mă.
Adam îi dădu drumul, colegul își scutură haina și apoi privi spre Adam:
– Ești nebun!
Adam nu-l băgă în seamă. Matei veni și-i făcu semn că vrea să-i spună ceva. Se retraseră într-un colț.
– Vii pe la mine? începu Matei. Mâine.
– Păi după ore…
– Nu după ore. În timpul.
– Să chiulim? spuse Adam făcând ochii mari.
– Păi suntem a 6-a, nu ar trebui și noi să începem odată?zise Matei.
– Și unde mergem?
– Vii pe la mine. Ne uităm la televizor …
– Am auzit că ăia de liceu care chiulesc merg să bea …
– Ce, ești prost? spuse Matei. Cine ne dă nouă băutură? Vino pe la mine și găsim și băutură.
– Așa, da… Aaa, chiar: ai văzut „Poldark”-ul de aseară?
– Nu. Am ascultat niște muzică.
– Bă, eu cred că a fost o fază tare, că la un moment m-a trimis maică-mea din cameră, zise Adam.
– Băi, e la fix. Dimineața se dă în reluare.
A doua zi, au stat la Matei, au așteptat serialul, au băut niște vișinată, au mâncat pâine cu brânză apoi s-au uitat la serial. Când să plece, Adam s-a oprit în dreptul ușii, s-a întors spre Matei:
– Bă știi ceva?
– Ce mă?
– Serialul ăla e o porcărie. A arătat cum a intrat aia cu ăla în cameră și apoi a arătat a doua zi dimineața când a ieșit el din cameră.
– Ce-o fi avut maică-ta că nu te-a lăsat să te uiți?
– Și eu mă întreb… Oricum a fost mișto să chiulim. Abia aștept să mai chiulim și altă dată, dar zic nu ne mai uităm la televizor. Mai bine ascultăm niște muzică.
*

Lasă un răspuns

