„Nu te pot iubi”

neiubitÎn acea după-amiază Adam acceptase să meargă cu Andrei la bere. De aceea acum Adam comandase două beri și le aștepta tăcut. Andrei nu spunea nimic și Adam nu știa cum să întrerupă această tăcere. Când chelnerul aduse berile, Andrei luă un pahar, turnă bere dintr-o sticlă. Apoi luă paharul și bău repede toată berea din pahar. Apoi Andrei rămase cu privirea la paharul gol. Adam căuta, inutil, un motiv să scape din această situație. După un timp Andrei spuse privind în continuare la pahar:
– Acum când mă gândesc la acele vremuri îmi dau seama că cel mai mult îmi displăcea să fiu la mijloc. Mai degrabă aș fi acceptat să fiu ultimul. Poate pentru că asta ar fi fost ca și cum aș fi fost un primul într-o lume privit dintr-un alt unghi. Să mă iubească sau să mă urască, dar să fi existat cumva. De fapt așa cum se spune: cine urăște mult înseamnă că a iubit mult. Poate că de asta mă enerva ea. Nu mă urăște, se uita prin mine.
– Și ce, ai fi vrut să te ia la palme? întrebă Adam.
– Da! zise brusc înviorat Andrei. Orice: să mă zgârie, să strige la mine, să-mi spună ceva care să mă doară mult …
– Am înțeles, îl întrerupse Adam.
– Nu, nu ai înțeles, spuse repede Adrian. Putea să spună, nu te mai iubesc sau nu te pot iubi. Dar ea mi-a zis nu te-am iubit niciodată așa cum ar fi spus, uite, afară plouă. Primele două variante le-aș fi suportat mai ușor, dar ultima mi se părea …
– Cum adică poți suporta mai ușor nu te pot iubi? spuse mirat Adam.
Andrei îl privi zâmbind.
– Mi se pare cea mai dulce, cea mai acceptabilă formă de refuz. Când o femeie îți spune nu te pot iubi, înseamnă că a încercat, că îi pasă …
– Și ție ți s-a spus că nu poți fi iubit? spuse Adam cu vocea un pic stinsă.
Andrei ridică ochii de la paharul gol. Îl privi pe Adam. Apoi zâmbi.
– Ai pățit-o și tu?
Adam luă paharul de bere. Ce bine era să ai o bere într-un pahar. Să bei din bere – se spune că alcoolul te face să scapi de inhibiții, dar nimeni nu știe cantitatea necesară pentru a ajunge la acel moment în care scapi de inhibiții. Nu te pot iubi revenea ca un refren și lui Adam nu i se părea dulce. Acel nu din față dădea un gustul amar. Altfel ar fi fost foarte dulce să fi auzit te pot iubi, dar ea pusese un nu în față.
– Scuze, dacă ți-am trezit amintiri neplăcute, spuse Andrei.
– Nu e vina ta, spuse Adam. De fapt nu e vina nimănui… Se întâmplă… Cât despre problema ta: uneori o femeie se uită prin tine pentru că s-ar putea să se simtă intimidată și are nevoie să ascundă această slăbiciune, să-și poată domina emoțiile.
– Crezi asta? întrebă neîncrezător Andrei
– Da, minți Adam pentru că vroia să-i spună ceva frumos lui Andrei.
În berărie la acea oră erau puțini clienți. Deci nu multă lume și-ar fi dat seama de minciuna lui Adam. Iar eu oricum nu eram la ora aceea acolo.

2 gânduri despre „„Nu te pot iubi”

  1. Pingback: 1982 | decedem

Lasă un răspuns

