„Călătorie în România” – Sir Sacheverell Sitwell

calatorieromaniaÎn colecția Vintage de la Editura Humanitas a apărut în 2011 cartea „Călătorie în România”. Deși am citit cam neîncrezător primele 30 de pagini, încetul cu încetul cartea „m-a prins” prin descrierea României anului 1937. Cartea mi-a atras atenția prin trei lucruri: 1. descrierea minorităților din România, 2. paralelele dintre peisajul din România și tablourile sau peisajele din alte țări și 3. cântecele de la terasele din diferite orașe ale României. Redau mai jos câteva pasaje din ultima pagină a cărții:

Am ascultat pentru ultima oară orchestra restaurantului interpretând melodii românești. (…) am auzit din nou Ionel, Ionelule și Să vină pompierii! (…) Cântăreața (…) cânta  sfâșietor de frumos, aproape de nesuportat. Simțind că dacă o mai ascultăm odată vom izbucni în lacrimi, am văzut că s-a făcut aproape miezul nopții. Și, peste câteva minute, trenul a plecat din Cernăuți spre Polonia. În dimineața următoare eram din nou în nord. România, cu frumoasele ei amintiri, rămăsese dincolo de noapte„.

p.s. din pacate nu am găsit melodia „Ionel, Ionelule” în interpretare feminină.
*

Lasă un răspuns

