DP

andrei_serbanStimați cititori ai acestui blog, stimate cititoare ale acetui blog, „îngăduiți-mi să vă fac o confidență”:  nu-mi (mai) place Dan Puric.

L-am văzut cu plăcere când era în grupul de actori promovat de regizorul Andrei Șerban. După 1989, acesta a fost unul din momentele, întâmplările care au inițiat acesl suflu nou (vorbesc despre modul în care eu am simțit aceste momente). Mergeam seara la „piesele lui Andrei Șerban” și acolo descopeream noi sensuri, noi moduri de a vedea o piesă de teatru. De la Andrei Șerban am auzit pentru prima oară de cuvintele lui Peter Brook, despre faptul că trebuie să învățăm oamenii „drumul la teatru”.

Dar așa cum toate lucrurile de atunci (începutul anilor ’90) s-au stins sau transformat, și aceste drumuri ale mele către teatru au devenit din ce în mai rare (poate și pentru că mai erau și alte drumuri de descoperit).

Apoi am văzut primele spectacole ale lui Dan Puric. Și mi-au plăcut. Apoi l-am auzit vorbind despre diferite lucruri și (în o parte din ele) m-am regăsit. Însă, cu timpul, am început să (re)văd aceleași idei, dar aceasta mi s-a părut a fi un lucru normal. Ruptura, „neplăcerea”, a apărut ieri când la televizor l-am auzit pe Dan Puric spunând ceva de un prieten de al lui „dintr-o societate academică britanică” ce spunea că „românii sunt idioți”. Cum că românii erau plini de inhibiții și doar actorii (români)  au fost cei cu care se putea discuta normal.

Și dintr-o dată mi-am dat seama că sunt foarte departe, că sunt mult prea păcătos pentru a înțelege acest cuvinte. Și așa cum un bețiv, dacă vrea să scape de păcat, va evita băutura, tot așa și eu pentru a nu (re)cădea în acest păcat voi evita să mai văd emisiunile lui D.P. sau să vorbesc despre ceea ce (va mai) spune el.
*

Lasă un răspuns

