Urcând

fallingSă zicem că sunt jos. Atât de jos încât nici eu nu mă mai văd. Mă caut, mă strig pe mine, dar nu mă aud. Văd doar disperarea, care stă ca un capac peste mine, acoperind, ascunzându-mă de orice privire ce ar putea ajunge până la mine. Nu mai am nici măcar puterea să mă zbat. Privesc spre disperarea de deasupra mea. Până și ea e mai sus de mine. Întind mâna, iau o bucată din disperare și mușc din ea. Are un gust bun. Cum sunt foarte jos și nu mă poate vedea nimeni, mai iau o bucată din disperare, puțin mai mare de data asta, și o mănânc cu poftă. La un moment dat disperarea își dă seama că mușc din ea și ar vrea să fugă. Dar nu are cum: mi-am dat seama că va încerca să fugă, așa că i-am mâncat mai întâi picioarele. Apoi mâinile. Când termin de mâncat toată disperarea, mă șterg pe mâini și-mi spun amuzat: doar atâta era? Părea mai mare.

Mă ridic și privesc în jurul meu. Jurul meu se uită la mine speriat, dar îi spun să stea liniștit, pentru că nu am de gând să mușc din el.

Mă mai ridic un pic, până la înălțimea unui fir de iarbă. Intind mâna spre el, dar firul de iarbă se dă înapoi. Ești prea jos ca să mă poți atinge, spune firul de iarbă. Când am să fiu mai sus nu ai să mă poți atinge tu, îi spun. De ce aș putea dori să ating un om căzut? spune ironic firul de iarbă. Pentru că așa e frumos. Să ajuți un om căzut, îi spun pentru că nu am găsit alt argument (zilele acestea când toți folosesc tot felul de argumente, cu greu mai găsești argumente nefolosite). Eu sunt destul de frumos și așa, îmi spune firul.

Așa că nu-mi rămâne decât să urc mai departe. Ajung la petalele unei flori, dar sunt prea grăbit să mai vorbesc cu ele, urc printre crengile unui copac și frunzele lui mă mângâie pe față ca și cum m-ar ruga să mai rămân. Nu am timp, le spun. Trebuie să urc, trebuie să mă afirm, strig cuprins de beția urcării. Dar cine te neagă? întreabă copacul scuturându-și câte o frunză îngălbenită. Nu am timp să-i răspund. De fapt nu mai am nimic: disperarea am mâncat-o, timpul s-a scurs din buzunare. Am doar dorința de a urca.

Și deodată devin una cu dorința cu urcarea. Ne confundăm atât de bine încât iar nu mă mai văd.

*

Lasă un răspuns

