fragment din ultima carte

un vis
*eram pe un drum. La un moment dat a apărut o pisică sălbatică, ce m-a muşcat. O voce spune: dă-i piciorul de vultur şi o să te lase în pace.
A doua zi şefa vine la mine şi-mi spune:
– Cineva din conducere ţi-a pus gând rău şi vrea să te transfere la alt birou.
Iar eu aveam în mine visul, pisica vroia să mă muşte pentru piciorul de vultur.
– Să ştii că noi suntem de partea ta dacă ne va întreba cineva.
Dar eu nu aveam ce să fac cu un picior de vultur, aşa că i l-am dat:
– Nu cred că va fi cazul: oricum vroiam să-mi dau demisia.

un vis
*un câine mare cu ochii blânzi caremerge singur pe stradă. Toată lumea îl mângâie. Mă enervează câinele. Ştiu că dacă aş încerca să-i avertizez pe cei din jurul meu, mi s-ar spune:
– Eşti exagerat! Nu vezi că are ochii blânzi?

(…)

tristeţea unei vânzătoare

*intru grăbit în magazin, dar înainte de a o întreba ceva, vânzătoarea se uită melancolică la mine şi-mi zice:
– M-am trezit atât de greu azi-noapte şi sunt moartă de somn.
Dau din cap înţelegător şi zic:
– Dar un flotor aveţi?
– Parcă de asta-mi arde mie acum, răspunde ea tristă.

(…)

* în faţa oglinzii, mirarea, vraja, starea de visare în faţa oglinzii. Nu cel pe care-l privesc acolo, în fond o altă formă a mea, ci oglinda însăşi. Miracolul oglinzii. Fascinaţia.
– Ce vezi? m-a întrebat.
– Nimic neobişnuit: o cameră, un pat, o fereastră, două dulapuri.
– Altceva?
– Dacă ar fi dulapurile în stânga şi patul în dreapta, aş spune că e camera mea.
– Oarecum ai dreptate: în faţa ta nu e camera, ci oglinda camerei. Camera e în spatele tău.
– Bine, bine, dar dacă e doar o oglindă, eu de ce nu mă văd?
– Asta e o întrebare e care ar trebui să ne-o punem toţi în faţa unei oglinzi.

(…)

*discuţie cu un intelectual. Avea o teorie: ne aflăm într-un cerc din care 80% se consideră coroană circulară, 20% – centru. Lumea înconjurătoare este coroana circulară, centrul este ceea ce nu ştim noi (aici a dat din cap ca un intelectual). Spunea că trebuie să căutăm legătura cu centrul şi aici am fost de acord cu el.  Când spunea că această coroană circulară e doar un vis al centrului nu am mai fost de acord cu el. La sfârşit l-am întrebat:
– Crezi în Dumnezeu?
– Ce este Dumnezeu? a zis el, iar eu parcă-l vedeam pe Pilat din Pont întrebând cu palma ridicată în sus: ce este adevărul?

Lasă un răspuns

