A treia oară șapte

Oricât aș dori nu pot continua aceste amintiri. Poate și din cauză că odată cu acel an 1985 lucrurile încep să devină un pic dureroase pentru mine (1985 e anul în care a murit bunicul meu). Dar nu acest sentiment, senzație e ceea ce mă face să mă opresc. Ci faptul că odată cu apropierea de actualitate, simt cum se ridică un zid între mine și acele amintiri. Simt că, oricât aș forța, cuvintele nu vin, nu se leagă, nu pot reda ceea ce simțeam atunci. Sau poate încă nu am ajuns la vârsta la care să-mi scriu memoriile.

Spun în minte acele vârste despre care aș fi vrut să scriu: 21, 28, 35, 42. Dar gândindu-mă la ele, îmi apar doar ca niște cifre, ca niște tuburi goale de care cuvintele mele se lovesc. Aceste lovituri nu aduc doar un sunet, un zgomot care nu se poate transforma într-o melodie, într-o armonie din care să rezulte o povestire.

Astăzi cineva m-a întrebat dacă eu sunt Adam. I-am spus că nu sunt. „Dar Adam seamănă cu tine?” a insistat persoana. „Nu”, i-am zis, „cel mult eu aș putea să semăn cu el, dar nu fac asta.” „De ce?” m-a întrebat.”Pentru că Adam e un personaj și ca orice personaj reprezintă doar o potențialitate, reprezintă cel ce aș fi putut fi. Și am ales acest rol pentru Adam pentru că dacă aș fi vrut să arăt ceva despre mine aș fi pus o fotografie de a mea care ar fi redat mai bine modul în care arăt.” „Deci nu ești madam Bovary?” mi-a zis persoana zâmbind. „Nu”, i-am răspuns sec. „Și Eva? Ea a existat? Cine e Eva?” a continuat interogatoriul acea persoană. „Eva există,” i-am răspuns. „Eva este o reprezentare a tuturor femeilor pe care le-aș fi putut iubi și care m-ar fi putut iubi”, am continuat eu. „Dar nu le-ai iubit și nu te-au iubit”, a insistat acea persoană. Eu am rămas tăcut pentru că există lucruri la care e mai bine să nu răspunzi, deși știi răspunsul.

[youtube http://youtu.be/Cjr6Fxq5org]
Lasă un răspuns

