Așteptând Crăciunul

adventMă uit la calendar și văd că mai sunt 18 zile. Anul acesta mi-am propus să aștept Crăciunul. Se aprind lumânările de Advent. Mă gândesc la acele vremuri în care a apărut această tradiție. Parcă-l văd copiii nerăbdători, care întrebau zilnic pastorul cât mai e până la Crăciun. Cele 19 lumânări mici și cele 4 mari. Copiii care aprindeau în fiecare zi câte o lumânare mică, iar duminica, încununare a unei săptămâni, se aprindea una din lumânările mari. Apoi copiii au vrut mai mult (întotdeauna copiii vor mai mult, dar nu asta face ca în prezența lor să fie totul atât de deosebit?), au adus crengi de brad. Îmi inchipui mirosul proaspăt de brad combinat cu mirosul de ceară … îmi dau seama că poate nu mai am senzația de Sarbătoare de pe vremuri pentru că a dispărut acest parfum de Crăciun: miros de portocale, brad …

Duminica aceasta se va aprinde a doua lumânare: lumânarea Bethleemului. Duminica următoare se va aprinde cea a Păstorilor și în ultima duminică cea a Îngerilor. Enumerând acestea îmi dau seama că sunt mai nerăbdător decât copiii în așteptarea Crăciunului.

[youtube http://youtu.be/HVgCOgtklew]
Lasă un răspuns

