Abel și Cain

Am găsit într-un plic o foaie cu acest fragment. Eram în clasa a 12-a şi citisem puţin din Sf. Scriptură. Aveam în plan să scriu o serie de povestiri despre ce citisem. Încercam să nu văd vinovaţi, ci doar conjuncturi. Asupra textului am făcut mici modificări ce sper să nu fi „deranjat” (prea mult) stilul meu de atunci. Poate într-o zi voi găsi şi alte fragmente, dar deocamdată e doar acesta:

abelsicain– Abel, poate nu ţi-a venit timpul, dar când mâna se va slobozi, atunci te voi omorî. Văd că mai speri ca Dumnezeu să audă cuvintele mele şi să mă împiedice să te omor. Ştiu ce gândeşti şi … Chiar de ar fi ca atunci când voi lucra pământul, acesta să nu-mi dea mie roadele lui, chiar de ar fi să fiu zbuciumat şi fugar pe pământ, eu …
– Nu, Cain. Tu nu vrei să mă omori, pentru că indiferent ce crezi că ţi-aş fi făcut, rămân fratele tău. Iubirea dintre noi nu te va lăsa să mă omori. Aceeaşi iubire ce te-a oprit să-mi spui ceva când te credeai nedreptăţit. Nu mă poţi omorî pentru că mă iubeşti. Dacă fi vrut să mă omori, ai fi făcut-o fără să ştiu. M-ai adus aici în mijlocul câmpului ca să-mi dai o şansă. Asta nu e iubire? Ai amânat pentru că sperai că pe drum voi spune ceva şi te vei răzgândi. Poate că ar trebui să-ţi cer iertare. Nu o fac pentru că eu am fost cel care a cedat mereu. Tu ai fost fratele mai mare, ai rămas cu munca la câmp. Mi-e mi-au dat oile şi pribegia, ţie câmpul pe care îl munceşti şi cei ce te văd te compătimesc pentru chinul tău, pentru sudoarea cu care obţii bucatele. Tu eşti cel serios, fratele mai mare lăudat pentru munca ta, eu cel pribeag de care poţi uita uşor. Tu eşti cel bun şi …
– Taci Abel!. Mai bine fugi.
– Nu, nu am să tac şi nici nu am să fug. Nu, mai bine …
– Fugi, Abel, simt mâna cum se ridică, devine din ce în ce mai uşoară … Nu vreau asta Abel, fugi!
– Nu …
Cerul fu brăzdat de un fulger, dar tunetul nu se mai auzi. Abel crezu că fratele lui fusese fulgerat, dar mai apoi simţi durerea. Se uită mirat spre Cain şi îi văzu faţa plină de lacrimi.

Lasă un răspuns

