Și totuși

Oricât aș vrea, nu pot să spun că scriu doar pentru un mine sau pentru un grup de prieteni. Pentru că ar fi o minciună. Și pentru că se apropie Crăciunul trebuie să fiu mai bun, mai cinstit (deși mereu când spun cinstit mă gândesc că demult nu am mai cinstit pe nimeni nici măcar cu o bere), trebuie să ne iertăm unii pe alții. De aceea va rog să mă iertați, dar nu scriu (doar) pentru prieteni. Scriu pentru că-mi place să văd cuvintele gândite de mine luând o formă, să văd cuvintele mele puse în propoziții care sună bine. Și mai scriu pentru că-mi place să mă gândesc la cel/cea care citește aceste propoziții, fraze pe ecranul monitorului și sper că o să zâmbească când citește ceea ce am scris acum. Mai cred și că informația trebuie să circule, să meargă în cât mai multe părți. Și pentru asta trebuie să-mi asum riscuri.

De fapt modul în care gândisem blogul la început nu era decât o formă a orgoliului meu: să scriu pentru a fi citit de toti, să arăt cât pot fi eu de popular, cum înțeleg eu toate durerile acestei lumi și cum le dau eu viață pe acest blog. Ei bine, după un timp am realizat că dacă într-o frază apare „eu” de mai/prea multe ori nu e bine. Dă o impresie proastă. Așa că am trecut la „noi”. Dar era prea riscant așa că am ajuns la Adam.

Apoi mi-am dat seama că Adam era un pic cam prea moral (și asta rima cu ireal) și că astăzi normal și moral devin noțiuni ce tind să devină antagoniste (și de fapt aceasta s-a cam întâmplat, dar nimeni nu vrea să recunoască asta). Normal, mi-am pus întrebarea ce să fac. Așa că am spus „lucru mare”: trebuie să am curajul de a urma un drum.

Mi-au trebuit 3 paragrafe ca să pot începe. Cine știe câte mi-ar trebui ca să pot spune ideea așa cum o simt. De aceea aleg calea cea mai ușoară – îi las pe alții să spună: „Am ofensat mulţi oameni; căci îndată ce observam că nu mă înţelegeau, pentru mine cazul era încheiat. Trebuia să merg mai departe (…) Întotdeauna trebuia să-mi urmez legea interioară care-mi era impusă şi nu-mi lăsa libertatea alegerii” – C.G. Jung – Amitiri, vise, reflecţii.

[youtube http://youtu.be/Q8e5VTlzXgU]

Lasă un răspuns

