Un grup de cercetători au descoperit că…

pentru Robert, știe el de ce 🙂

Scriu această postare pentru că un răspuns pe facebook, unde am găsit știrea, mi s-ar fi părut insuficient. E vorba de o cercetare a Institutul Român pentru Evaluare şi Strategie. Cum nu auzisem de acest Institut, am intrat pe pagina lor de web. La rubrica „despre noi” nu scrie când s-au înființat. Am aflat de la „contact” că sunt din Cluj. Puțin ciudat mi s-a părut faptul că, deși au cercetări din 2009, în topul Alexa sunt pe locul 8.049.018. Spun că e ciudat pentru că blogul meu e din 2012 și e pe locul 530.859 în condițiile în care am un trafic mai degrabă modest (cam 30-40 de vizitatori pe zi). Deci impactul acestui Institut e destul de mic. Apoi am tot văzut alergând prin antet termenul „think-tank” așa că m-am dus la wikipedia și am găsit „Think tank este un termen ce caracterizează o asociație sau o organizație de persoane specializate sau chiar o singură persoană competentă care oferă, de regulă gratuit, informații necesare pentru a crea, amplifica, diminua, înlătura, organiza sau optimiza un anume compartiment funcțional al societății, așa cum ar fi optimizarea structurii militare, economice, politice, culturale la nivel local, regional, statal, continental sau chiar la nivel global.” Probabil o fi o asociație de persoane foarte modeste, care nu vor sa fie cunoscute, pentru că numele lor nu apare pe nicăieri (sau poate trebuia să mă uit eu mai cu atenție).

Dar să ajung la „raportul de cercetare”. Încep cu eroarea sondajului. Ei spun că această eroare e de 2,65%. Ajungând la prima întrebare în care cei ce răspund sunt întrebați „Care este principala problemă cu care vă confruntați dumneavoastră personal în prezent?” au 19 variante de răspuns (nu sunt oare cam multe?) din care la 12 variante e pusă valoarea de 1%. În condițiile în care avem o eroare de 2,65% aceste variante intră în marja de eroare… Interpretând rezultatele se observă că 35% au venituri mici, 12% se confruntă cu lipsa locurilor de muncă, 12% sunt bolnavi, 4% sunt săraci (cei cu venituri mici probabil că nu se simțeau săraci). Există și un 7% care declară ca nu au probleme. Dacă adun procentele obțin 101%. (mai sunt cei cu 1%).

Ar mai fi o întrebare (item?) care m-a amuzat prin prisma variantelor de răspuns. La întrebarea „Cine credeți că discriminează în România?” sunt următoarele variante de răspuns:

Politicienii
Oamenii obișnuiți
Firmele private
Instituțiile publice
Medicii
Mass media

politicienii nu sunt oameni obișnuiți să zicem că aș fi de acord, dar ce au avut cu medicii? Iar faptul că mass-media nu e nici instituție publică, nici firmă privată deja devine interesant.

Există multe discrepanțe în această „cercetare”, dar nu am de gând să le analizez pe toate. Citind acest gen de „cercetări încep să-mi placă „cercetătorii care descoperă metode de slăbit care enervează pe doctori”.

p.s. studiul poate fi găsit la acestă adresă.

[youtube http://youtu.be/oqzCe-NQQJY]
Lasă un răspuns

