Clasament postări 2013 (V)

Clasamentul prezentat până acum (in ordinea vizualizărilor):

  1. Despre inteligenți și proști
  2. Despre dezdrăgostire (din nou)
  3. rușine
  4. Amintire
  5. Într-una din zile iubim întruna
  6. Reîntâlnire la spital
  7. “Ca și cum mai face-ți”
  8. Într-o frumoasă toamnă el își aminti (fragment 6)

elev9.Ora de dirigenţie – această schiță are în spate o poveste. Căutând materiale pentru cursul de Analiza Datelor, am descoperit pe Daniel Jay Goleman. Auzisem de fapt de numele lui de ceva mai multă vreme, numele lui fiind asociat cu inteligența emoțională. Dar pentru că se vorbea atâta, am avut o reacție de respingere. Totuși într-o zi pe când eram într-o librărie, am văzut într-un raft cartea lui Goleman cu „Inteligența socială” si am deschis-o. Stilul de jurnalist cu care începe cartea mi-a atras atenția. Am citit prima pagină a cărții, mi-a plăcut, așa că am cumpărat cartea. O aveam cu mine și citeam în puținul timp liber de care dispuneam. Într-o zi am ajuns la un capitol intitulat „Instinctul altruismului”. L-am citit, fiind interesat de modalitatea în care fusese organizat experimentul. Apoi am fost la curs, apoi un seminar și după ce am mai vorbit cu câțiva colegi, mă îndreptam spre casă. În stația de tramvai am văzut un bătrân pe refugiu și am văzut că trecătorii, nu numai că nu se opreau să vadă ce e cu bătrânul, ci chiar ocoleau refugiul ca și cum le-ar fi fost teamă să nu se contamineze. După un timp, asemeni personajului meu, m-am gândit să merg să iau pe bătrân, ca să nu fie lovit de tramvaiul ce urma să vină în stație. Apoi am legat această întâmplare de o poveste mai veche și astfel a apărut această schiță.

IMGA053410. “ea era frumoasă ca umbra unei idei” – aceasta schiță a fost o combinație dintre melodia Cesarei Evora și amintirea unei poezii a lui Matei Vișniec, poezie pe care am auzit-o, pe când eram în liceu, la „Cenaclul de Luni”. Recunosc însă că din toată poezia, mi-a rămas în minte doar un singur vers: „Ea era atât de frumoasă, încât rămase la fel de frumoasă și în continuare”.

Aici se încheie prezentarea clasamentului. Aș fi putut continua încă vreo zece locuri (până la locul 20), dar cred că 5 postări pe această temă sunt de ajuns. Acum că am terminat de prezentat clasamentul pot spune de ce am prezentat la de la locul 1 la locul 10 (și nu invers, așa cum se face deobicei): clasamentul postărilor, pentru mine este exact pe dos.  Adică ar fi arătat așa:

  1. “ea era frumoasă ca umbra unei idei”
  2. Ora de dirigenţie
  3. Într-o frumoasă toamnă el își aminti (fragment 6)
  4. “Ca și cum mai face-ți”
  5. Reîntâlnire la spital
  6. Într-una din zile iubim întruna
  7. rușine
  8. Despre dezdrăgostire (din nou)
  9. Despre inteligenți și proști
  10. Amintire
Lasă un răspuns

