Ceața de dimineață

Ieri a fost ceață. M-am trezit de dimineață și am văzut că e ceață. Am deschis fereastra invitând ceața să intre, dar ceața a rămas afară.

Mi-ar fi plăcut ca ceața să intre în casă, să bem o cafea împreună (pentru o bere era prea dimineață). Aș fi băut ușor din ceașcă. Apoi aș fi pus ceașca jos și, privind ceața în ochi, aș fi mințit-o frumos spunându-i că mi-a fost dor de ea, că-mi face plăcere să o văd. Și ceața ar fi zâmbit amabilă știind (așa cum toate femeile știu) că mințeam. Eventual, ea ar fi tușit un pic fără rost, ca să-mi dau seama că s-a prins de minciuna mea așa cum uneori se prind scamele de haine. Atunci desigur aș fi încercat să iau acea minciună, acea scamă inutilă, dar minciunile, ca și scamele de altfel, nu se iau atunci când vrei. Ceața ar fi zâmbit înțelegătoare și ar fi spus cu o voce ușoară (ca un abur), nu-i nimic, oricum vroiam să dau haina asta la curățat. Eu aș fi rămas cu mâinile în poală, simțindu-mă cam stingher. Ceața ar fi continuat să zâmbească. Apoi  ea ar fi terminat cafeaua așa cum se termină o discuție, o întâlnire, o dimineață. Ceața va ieși pe geam trecând peste acoperișurile caselor ca și cum ar trece degetele peste clapele unui pian. Atunci eu, în fața ferestrei, gânditor aș mai privi un pic după ea. După un timp aș închide fereastra pentru că totuși e ianuarie și e frig dimineața. 

Stau în fața ferestrei deși știu că ceața nu va intra în casă. Pe masă cafeaua s-a răcit, dar nu mă pot desprinde din fața ferestrei așa cum, mergând pe stradă, m-aș opri în mijlocul trotuarului auzind o muzică de pian. Și nu m-aș putea urni până nu s-ar termina muzica.

Lasă un răspuns

