17 trandafiri

Adam stătea pe bancă și se gândea cât de bine ar fi fost să fie în altă parte. De exemplu la o bere cu băieții. Și totuși în loc de asta, era acolo pe bancă. Așteptând pe sora lui Daniel. Și tocmai când se gândea să plece, apăru ea. Era îmbrăcată cu sarafanul specific liceenelor. Avea până și bentița pe cap. Adam se ridică de pe bancă. Ea l-a privit mirată. El i-a întins florile și i-a zis, poate un pic cam oficial: La mulți ani! Ea a roșit, s-a uitat în spatele ei de parcă Adam ar fi oferit altcuiva florile.
– Sunt pentru tine, zise Adam. De ziua ta.
Ea luă trandafirii și îi ținea pe brațe așa cum ai ține un copil. Se uita la ei așa cum s-ar uita o mamă la copilul ei.
– Sunt pentru mine? Nu-mi vine să cred! mai zise ea.
Nici mie nu-mi vine să cred că am făcut așa ceva, își spuse Adam.
– La mulți ani! mai spuse el odată.
Prin mintea lui Adam trecu un gând – să plec – dar rămase lângă ea zâmbind.
– Nimeni nu mi-a mai făcut un astfel de cadou, zise fata.
De milă? Îi făcuse acest cadou de milă? O privi cu atenție, dar nu, nu simțea milă. Și atunci? Era din cauză că, o seară mai înainte, era la o bere cu Daniel. De ce ești supărat? întrebase Adam. Mîine e ziua lui sor-mea și parcă iar o s-o aud seara plângând că nimeni nu se gândește la ea de ziua ei, că nu are prieteni, că toți colegii ei sunt nesimțiți, că de fapt nimănui nu-i pasă de ea, spusese Daniel. De ce nu îi iei tu niște flori? spusese Adam. Păi ultima oară când i-am luat mi le-a aruncat și mi-a zis că nu vrea mila mea, că eu sunt fratele ei și că nu vrea să-i cumpăr flori de milă, mai zisese Daniel nervos.
Probabil că atunci s-a hotărât Adam să cumpere florile. Dimineață, ceea ce pentru Adam însemna ora 10, el s-a trezit și primul gând a fost, să cumpăr flori pentru sora lui Daniel. Trandafiri. 17 trandafiri albi. Apoi a căutat o florărie pe lângă liceul ei ca să nu meargă tot orașul cu florile în mână. Intră în florărie și spuse, aș vrea să cumpăr 17 trandafiri albi. Florăreasa l-a privit zâmbind și în timp ce îi întinse un buchet a zis ca pentru ea, probabil o iubiți mult. Atunci pentru prima oară Adam s-a gândit că poate nu fusese o idee bună să cumpere florile. A dat banii, nu a luat restul și a ieșit repede din florărie, dar tot a mai apucat să audă vânzătoarea spunând în urma lui, sigur o să-i placă și o să vă iubească și ea.
– Îți mulțumesc, zise fata din nou.
Apoi îl sărută pe obraz, Adam tresări. Ea se mai uită odată la trandafiri apoi își aranjă ghiozdanul mai bine pe umăr. Il privi zâmbind pe Adam. Apoi se îndreptă agale spre stația de tramvai. Privind-o cum se îndepărtează, Adam își spuse: are un corp ca lumea Olga asta. Dacă s-ar îngriji un pic și ar fi un pic mai mare poate că … Adam lăsă gândul suspendat în aer și oftă fără să-și dea seama de ce.

Lasă un răspuns

