Alb

[youtube http://youtu.be/SGlkwKA-t_4]

Mi-era teamă de acest moment. În care stau în fața monitorului și nu știu ce voi scrie. Și de fapt chiar mai mult: nu mai am chef să scriu. Simt tentația unei perioade albe, albite, așa cum aș putea să albesc harta lumii și să spun că nu știu ce e acolo, pentru că nu am fost acolo. Să mă trezesc într-o dimineață și totul să pară în regulă. Apoi să deschid ușa dormitorului și să găsesc o cameră albă în locul holului. O mare cameră albă, ca o sală de bal din care au fost scoase oglinzile, tapetul, parchetul, ferestrele și odată șterse acestea rămâne doar foaia albă pe care au fost desenate. Ușa s-ar închide în urma mea și aș rămâne singur pe acea foaie albă de hârtie, eu ca o pată de cerneală, eu ca o pată de carne, împachetată în același haine pe care le port zi de zi, oră de oră până uit că aș putea avea piele, că aș putea fi altceva decât corp învelit în haine. Și oricât aș alerga pe foaia de hârtie ca o cameră fără ziduri, deci oricât aș alerga, nu aș ajunge nicăieri pentru că acolo ajungerea și neajungerea sunt același lucru, se confundă pentru că nu există. Mă mir că doar eu continui să exist, continui să pătez albul neexistenței cu prezența mea. Dacă aș avea unde, aș căuta un sens. Dar știu că nici sensul nu există, nu are cum să existe, pentru că atunci când există un sens există și ceva care să-l ascundă, dar acolo în camera albă nu e nimic. Nimic înafară de mine. Aș vrea să mă uit în urma mea, dar nu am lăsat nici o urmă. Aș vrea să mă întorc, dar nu există întoarcere. Și atunci îmi dau seama că nu-mi rămâne decât să … De fapt, nu. Nu rămâne nimic așa cum nu a rămas ușa pe care am intrat. Aș putea spera să mă trezesc, dar dacă aceasta e realitatea? Oprit în loc, simt cum încep să îmbătrânesc, să albesc, să-mi pierd culorile, să devin o parte a foii albe care va cuprinde lumea.

Mă trezesc în dormitorul meu. Mă ridic din pat. Mă îndrept spre ușă. Înainte s-o deschid mă gândesc la camera albă și știu că dacă voi intra acolo … Totuși deschid ușa și, bineînțeles, dincolo de ea văd holul.

Lasă un răspuns

