Despre sfori și uitare

[youtube http://youtu.be/284HbKXs15E]

Zilele acestea mă simt ca și cum aș căuta ceva. Doar atât știu. Și de fapt nu e bine spus știu, corect e să spun, simt. E o căutare pură, desprinsă de obiectul căutării, așa cum se desprinde o frunză din copac toamna și în loc să cadă, frunza alege să se lase purtată de vânt sus tot mai sus, până nu o mai pot urmări cu privirea. Dacă toate ce ni se întâmplă și-ar pierde concretul pe care le sprijinim pentru a le înțelege? Să merg fără a avea o direcție, să privesc fără a mă uita la ceva… Când privesc fără a mă uita, privesc pentru a mă ține minte pe mine. Câci uitându-mă mereu după tot felul de lucruri, încercând mereu să înțeleg ceea ce mi se întâmplă, de fapt mi se întâmplă uitarea. Mă uit după alte lucruri și nu mă văd pe mine, încerc să înțeleg pe alții și nu mă mai înțeleg pe mine. Mă anulez cu fiecare acțiune a mea până devin o parte, o picătură din lumea care mă înconjoară, o anexă a fiecărei zile care se întâmplă.

Și deodată privirea nu mai privește, nu mă mai uit. Mi-aduc aminte de mine și privirea mi se întoarce spre mine, spre interior. Merg pe culoarele, tunelurile din interiorul meu, așa cum un copil intră într-o cameră ce i-a fost interzisă. Descopăr lucruri noi și mă mir că erau atât de aproape de mine. Apoi mă mir că le căutam în altă parte. Iar in final descopăr că eu pot exista și fără sforile care-mi arătau ce să fac. Atunci îmi dau seama că de fapt peștera cu umbrele ei e înafara mea și că în mine sunt culorile, parfumul, muzica ce o căutam de atâta timp. Încep să le înțeleg așa cum înțeleg faptul că trebuie să revin în peșteră. Leg sforile și continui să merg prin lume. Iar dacă vreodată voi ajunge să mă uit, am să trag un pic de sfoară pentru a-mi aduce aminte, pentru a le aduce aminte de mine.

Lasă un răspuns

