Marți seara

[youtube http://youtu.be/mmwj93j4Eqg]

Chiril îl privi pe Adam înainte să-și bea berea. Apoi ridică paharul, iar când buzele-i atinseră berea, Chiril închise ochii. Pe măsură ce paharul se ridica, Chiril lăsa capul pe spate. Adam privea cu atenție toate aceste mișcări ale lui Chiril. Când termină de băut, Chiril deschise ochii și se uită mirat la Adam:
– Ce este? S-a întâmplat ceva? zise Chiril.
– Admiram plăcerea cu care ai băut berea și te invidiam un pic.
– Putea să-ți iei și tu o bere, spuse Chiril. Dacă ți-ai luat gin tonic să-l bei cu paiul  ca bolnavii.
Chelnerul care apăruse lângă masa lor zâmbi auzind cele spuse de Chiril.
– Mai doriți ceva? zise chelnerul după un timp.
– Tu îți dai seama cât de riscantă e întrebarea asta? zise Chiril privindu-l în ochi pe chelner.
– Riscul ăsta face parte din meseria mea, zise chelnerul zâmbind.
– Dom’le îmi placi! zise Chiril. Dar și paharul ăsta o să te placă dacă îi mai aduci o bere, zise Chiril arătând spre paharul gol.
– Și domul? zise chelnerul zâmbitor spre Adam.
– Domnul probabil că vrea o perfuzie să bea mai repede gazoasa aia, interveni Chiril.
Chelnerul zâmbi. Adam făcu un semn din cap că nu mai vrea nimic. Chelnerul dădu și el din cap în semn că a înțeles. Adam îl privi cum se îndepărtează, apoi se întoarse spre Chiril și îi spuse:
– Aici ești ca acasă. Te admir că știi ce să spui, cum să spui …
– Și cum beau berea, nu? zise Chiril.
– Mi se pare mie sau ești un pic agresiv? întrebă Adam.
– Nu ți se pare că sunt agresiv. Chiar sunt. Sunt chiar nervos pentru că ești prietenul meu și trebuie să-ți spun lucruri care nu-mi plac …, zise Chiril.
– Atunci nu le spune, zise Adam zâmbind.
– Ce simplu vezi tu totul! izbucni Chiril. Ca și cum te-ai suit într-un lift exterior și m-ai privi amuzat cum am rămas jos privindu-te…. Mă, tu ești prietenul meu!
– Cât timp folosești prezentul e bine, zise Adam zâmbind.
– Cât timp o să taci din gură, nu o să-ți torn ginul ăla pe cap! aproape strigă Chiril…. Vroiam să-ți spun ceva, dar nu pot, nu pot … ești prietenul meu … am trecut prin atâtea împreună … nu pot mă, nu pot, mai zise Chiril și se ridică de la masă.
Scaunul se clătină un pic, dar nu căzu. Chiril ieși din restaurant. Chelnerul ajuns la masă cu berea privi descumpănit spre Chiril care ieșise pe ușa deschisă.
– Puteți lăsa berea aici, zise Adam după ce ușa pe care ieșise Chiril se închisese. Și aduceți și nota de plată vă rog.
Toate acestea se întâmplaseră într-o seară de marți, după ce Adam o lăsase pe Olga în apartamentul lui și Chiril tocmai îl sunase pe Adam să-l invite să bea ceva.

Lasă un răspuns

