Aceeași stradă, timpi diferiți

[youtube http://youtu.be/VsevYF7LZ6I]

– Și așa zici tu? Libertate interioară?… Trezește-te omule! Dacă nu ai libertatea exterioară, atunci libertatea interioară e ca poza lucrului pe care l-ai pierdut: îl vezi, dar nu-l ai de fapt, zise Chiril.
Adam, arborând un zâmbet timid, îl privea pe Chiril. Totuși după un timp Adam spuse:
– Deci nu-ți poți lua, nu-ți poți dobândi libertatea prin tine.
– Vezi aici crapă minciuna ta. La fel ca baronul din poveste, nu te poți scoate din lac singur, trăgându-te de păr. Singurul lucru tras de păr e iluzia ta că ești liber. Da, asta poți să faci – poți să te amăgești că ești liber, că ai libertate interioară… Și știi ce e mai rău ca iluzia să crezi că ești liber interior? Să speri că vei fi liber.

– Cred că noi am fost mereu în contratimp, spusese Olga. Sau cum spunea Chiril, nu am fost în același timp pe aceeași stradă.
– I-ai spus de noi? zise Adam.
– Bineînțeles că nu. E așa de fericit și jenat în același timp. A redevenit același tip plin de vervă, a reînceput să judece pe toți, să emită ipoteze și să și le valideze singur. Uneori am impresia că nici nu are nevoie de mine. Și poate nici eu nu am nevoie de el.
– Și atunci? De ce …., spuse Adam lăsând cuvintele în aer.
– Pentru că sunt o femeie comodă și-mi place Chiril cel previzibil. E așa dulce, zise Olga zâmbind.

– Mă, văd că nu mă asculți. Parcă ai fi îndrăgostit, zise deodată Chiril.
– O iubire neîmplinită, zise Adam gânditor.
– Păi împlinește-o, domnul meu, zise Chiril… Să nu-mi spui că e vorba de Eva? zise Chiril privind-l serios pe Adam.
– M-ai prins, minți Adam.
– Omule găsește și tu pe cineva la care ai șanse. Eva? Gata… a trecut… Sau te simți atât de liber interior încât nu …
– Ție ți-e ușor, îl întrerupse Adam. Tu ești cu Olga …
– Nu e chiar ușor, dar e bine…. Sper că nu mai ești supărat pe mine că am crezut că tu și Olga …, zise Chiril fără să termine fraza.
– Mă, tu ești prietenul meu, zise Adam imitându-l pe Chiril.
Chiril râse, Adam zâmbi și el.

– Și ce o să facem? întrebase Adam pe Olga.
– Ce ar trebui să facem? Ne vom preface așa cum am făcut până acum. Uite, o să te sune Chiril și te va invita la o bere.
Și într-adevăr telefonul sună.
– Ce să fac? zisese Adam.
– Cum adică ce o să faci? zise Olga. O să răspunzi și o să accepți invitația lui Chiril așa cum o să-i accepți scuzele că nu a avut încredere în tine.
Adam deschise telefonul și înainte să spună ceva, Olga îl sărută pe obraz.
– Da Chiril, zise Adam la telefon privind-o zâmbind pe Olga.

Lasă un răspuns

