Maica Marta

[youtube http://youtu.be/P8hqLLfoDGA]

Adam se simţea un pic stingher acolo în curtea mânăstirii. Pe lângă el trecu o călugăriță. Adam o privi și, deși simțea că ar trebui să spună ceva, nu-și găsi cuvintele. Măicuţa intră în bisericuţă. Adam se duse după ea. Ea, odată intrată se duse în dreapta şi aranjă lumânările. Adam o privea  cum, cu gesturi mici, fără grabă, punea lumânările în locaşurile din cutia de pe măsuţă. După ce ea termină de aranjat lumânările se întoarse spre Adam şi îi zâmbi. Călugărița avea faţa plină de riduri, dar ochii ei albaştrii  făceau ca aceste riduri să nu se vadă. Adam zâmbi și el și apoi zise:
– Doamne ajută!
– Doamne ajută, spuse călugărița, dar să ne rugăm și de sănătate. Uite, eu, azi dimineaţă, mi-am pus perna la rinichi, că mă dureau de nu mă putem mişca. M-am rugat lui Dumnezeu şi uite acum sunt aici şi nu mă mai doare aşa de tare. Şi când am ajuns aici dimineaţă era o fetiţă mică ce încerca să se urce pe un scaun. A încercat odată şi nu a reuşit. A încercat a doua oară şi nu a reuşit. Apoi a venit mamă-sa şi a suit-o pe scaun. Ce are micuţa am întrebat, şi maică-sa mi-a zis, cancer. Și mă gândeam eu: am apucat 81 de ani şi mă plâng că mă dor rinichii, dar fetiţa care avea şase ani ce să mai zică?… Cine ştie la anul dacă nu oi pleca şi eu? Să vă rugaţi pentru mine, când veţi mai veni pe aici, că poate eu nu o să mai fiu …
– Cum vă numiţi? întrebă Adam.
– Marta. Că maica stareţă aşa mi-a dat numele. Că putea să-mi spună şi Răsturnica… Tu ai grijă de tine şi dacă iubeşti o fată însoară-te cu ea, că trece vremea şi ajungi bătrân şi acrit şi nu o să-ţi mai găseşti locul pe lume …
Adam vru să spună ceva. Văzând că Maica Marta se întorsese către un preot, Adam tăcu. Ea zise preotului plecându-și capul: binecuvântează părinte. Adam se retrase încet. Când să iasă din bisericuță îşi mai făcu cruce odată şi ieşi. După câţiva paşi, el se întoarse și mai privi odată biserica. Văzu în prag pe Maica Marta și i se păru că Maica Marta îi zâmbi. Dar  nu era sigur de asta.

Lasă un răspuns

