În autobuz

Adam găsise un scaun liber în autobuz și se așeză. În fața lui un băiat cam pe la 12-13 ani și un bărbat nebărbierit care asculta atent ce spunea băiatul:
– Și da, mă! M-am aranjat, m-am dat cu gel pe păr să fiu și eu bine și aia … Că puteam să-i spun că nu am timp.
Bărbatul dădu înțelegător din cap. Băiatul privea încruntat pe fereastră. Bărbatul păru că se gândește la ceva și după câteva clipe zise băiatului:
– Bă, hai pe la mine să vedem un film. Am unu cu Aladin.
Băiatul se întoarse spre bărbat și-l privi atent.
– Cine-i ăla? zise băiatul.
– E unu’ tare. Avea el o lampă … ăă, de fapt nu o avea că o văzuse la unu în desagă …
– Știu, știu, zise băiatul deodată. E faza aia cănd vin gaborii și-l aleargă prin piață.
Bărbatul se uită la băiat, apoi zise:
– Nu mă. Că e în Arabia.
– Și ce, în Arabia nu era gabori?
– Nu e mă cu asta, zise bărbatul nerăbdător. Era cu Aladin care a luat lampa si a frecat-o … bă nu te gândi la prostii că-ți pocnesc una, zise bărbatul văzând pe băiat zâmbind.
– Nu mă gândeam șefu, zise băiatul dându-se un pic în spate.
– Da mă, și a luat Aladin lampa și a ieșit fum din ea și Aladin a aruncat-o.
– Și atunci l-au văzut gaborii din Arabia?
– Nu e mă film cu gabori, zise bărbatul nervos.
– Da pistoale are? întrebă băiatul.
– Ce pistoale mă, că e în Arabia! zise bărbatul nervos. Acolo e cu săbii.
– Aaaa, e de ăla vechiu’ cu pirați, zise băiatul aproape plictisit.
– Nu mă, e cu … eh, las-o baltă, zise bărbatul. Oricum nu cred că ți-ar fi plăcut.
Băiatul se ridică brusc de pe scaun și se duse la ușă, deși autobuzul nu ajunsese în stație.
– Ce faci mă? întrebă bărbatul.
– Mă duc până la aia. Poate e acasă și o fi avut ceasul stricat, zise băiatul.
– Stricat ești tu la cap cu fetele tale, zise bărbatul.
Dar băiatul nu cred că-l mai auzise, pentru că între timp autobuzul oprise în stație și băiatul coborîse repede.

Lasă un răspuns

