Gânduri de (ne)seară

[youtube http://youtu.be/4-wpvUoXII0]

Mai trece încă o zi. Apoi se face seară. Liniștea din aer, liniște de seară. Stau în fața monitorului și degetele apasă ezitant pe taste așa de parcă aș căuta o melodie pe care nu mi-o amintesc prea bine, așa cum aș căuta ritmul unei noi însemnări. Dar melodia nu sună, ritmul nu se leagă. Ca-ntr-o peșteră în care, pierdut de grup, strig și nu îmi răspunde decât ecoul. Nu este senzația de singurătate, nu este senzația de (ne)apartenență la un grup. Este o nesenzație. Nesenzația unei nezile în care nescriu nepropoziții. Și atunci apelez la o amintire din alte vremuri când stăteam așezat la birou. Amintire din vremea când nu aveam computer, iar ideea de internet exista în altă parte și eu nu știam de ea. Eram în clasa a 8-a. Aveam un carnețel cam de mărimea unei foi A5. Țin minte pretul – cinci lei și șaizeci și cinci de bani. Scriam seara în acel jurnal, ba uneori mă prindea miezul nopții scriind în carnețel. De aceea îl intitulasem Jurnal de seară. Fiecare însemnare se termina cu „noapte bună!”. După doi ani, într-o zi, prin clasa a 10-a, am luat acel jurnal și l-am ars. Era a doua zi după ce auzisem că Bob Marley murise, dar nu din cauza asta am dat foc jurnalului. Era din cauza unei fete de care îmi plăcea. Apoi a venit ziua când ea nu mi-a mai plăcut (sau poate ea nu m-a mai plăcut). Iar acele pagini erau acolo în carnețelele mele ca o apăsare. Mi-era teamă (doar) să le arunc. Parcă vedeam momentul în care cineva ar fi dat de ele. Așa că am dat foc paginilor de jurnal unde scrisesem de ea. Priveam focul care ardea acele pagini așa cum uneori stau în fața monitorului, în fața unei pagini scrise într-un editor de texte. Și mă uit la monitor și monitorul se uită tăcut la mine. Aștept și aștept să-mi vorbească. După un timp, cu greu, pun mâna pe mouse și dau un „shut down” (adică un altfel de noapte bună).

Lasă un răspuns

