Un joc numit Maroco

[youtube http://youtu.be/PRzKFQhansI]

După ultimul examen de admitere la facultate, m-am închis în cameră și nu mai vroiam să văd pe nimeni până la afișarea rezultatelor. Nu era vorba că aș fi fost supărat, ci mi se părea corect ca așteptarea să fie așteptare, să nu o înșel întâlnindu-mă cu prietenii.
Să citesc nu puteam, așa că m-am apucat să fac un pic de ordine în cameră. Luam diferite obiecte, cărți, poze și încercam să-mi amintesc ceva din senzația din vremea în care le ținusem prima oară în mână. Printre toate aceste amintiri am găsit un joc – „Maroco”. Priveam bețele, diferite culori și mi-am amintit campionatele din spatele blocului când bețele începeau să aibă personalitate: existau culori care ne enervau pentru că aduceau puține puncte și erau mereu la suprafață. Mai erau și bețe parșive care păreau că sunt libere, dar un colț era sub alte bețe și nu puteai să le scoți.
Apoi am luat bețele, le-am rotit și le-am lăsat să cadă. Și așa a început. Am deschis radioul, am dat sonorul astfel încât muzica să audă încet și începeam jocul. Seara neștiută, se transforma în noapte, orele își pierdeau sensul, și oboseala era singura care mă făcea să mă opresc. Dormeam, uneori mai și mâncam câte ceva, apoi reveneam pe scaun, lângă masă, priveam concentrat bețele și, după un timp, găseam bățul ce puteam să-l iau fără să le mișc pe celelalte. Din când în când mă opream, mă ridicam și priveam grămada din alt unghi. Ajunsesem chiar, atunci când închideam ochii, să văd diferite tipuri de grămezi de bețe.
Apoi într-o zi am aflat că intrasem la facultate. Am lăsat bețele pe masă și am plecat din București. După 2 săptămâni m-am întors. Pe birou stătea grămada de bețe neatinsă de la ultimul joc. Am privit puțin bețele, dar simțeam că nu mai am nimic comun cu ele. Așa că le-am strâns și le-am pus în cutie. Și pentru că nu am mai făcut altă facultate, nu am mai jucat de atunci Maroco.

Lasă un răspuns

