Seara

[youtube http://youtu.be/TWAdI0yDXZo]

E din nou seară. Deschid din nou acest blog așa cum am făcut-o de doi ani încoace. Trec dincolo de întrebări, las răspunsurile celor ce se sprijină pe ele și încerc să ajung altundeva. Nu pentru aici cumva nu mi-ar plăcea, ci pentru că pur și simplu din când în când trebuie să evadăm, din când în când trebuie să rupem un ritm care ne leagă gândurile, ritm care ne face să ne pierdem de noi. De ce mereu ca să ne regăsim trebuie să pierdem ceva? De ce nu putem pur și simplu la un anumit moment să ne oprim, să lăsăm bolovanul grijilor să se rostogolească, să lăsăm acest bolovan să se ducă în valea neputințelor noastre? Oare nu cumva tocmai pentru că nu avem curajul să ne rupem de griji, de (aparente) probleme, din când în când suntem smulși, rupți, desfăcuți în bucăți de o pierdere, de un necaz?

Poate, dacă am putea, ar trebui din când în când să ne oprim din alergarea noastră zilnică spre niciunde. Să mergem pe trotuar și deodată să ne oprim. Și, oprindu-ne, să oprim timpul. Să ne așezăm pe o bancă și să privim în jurul nostru. Sau să privim acel loc în care ne-am oprit, încercând să ne amintim o amintire, o uitată amintire dintr-o uitată vreme când eram acuzați că „eram inconștienți”, că „nu ne mai maturizăm odată”. Să regăsim gândurile de atunci. Să descoperim că aceste gânduri tăcute au fost mereu cu noi. Să ne dematurizăm un pic, să ne întoarcem spre libertatea pe care nu am pierdut-o. Libertatea noastră despre care ni se spune, ni se minte în fiecare zi că ar fi murit, că ar fi dispărut.

O frunză, un zâmbet, o privire pot fi fragmente în care putem regăsi această libertate. Sau poate un cântec vechi pe care l-am auzit odată când ne-am simțit bine. Pur și simplu bine, fără un motiv anume.

Lasă un răspuns

