ascultând

[youtube http://youtu.be/GemKqzILV4w]

Uneori (sau adeseori) există melodii care sunt strâns legate de o anumită perioadă. Apoi acea perioadă se încheie, se termină și prins de alte gânduri uit că ar fi existat vreodată. Mai demult (foarte demult) aș fi spus că gândurile mele șterg ca o gumă amintirile. Acum, când puțini mai folosim creionul și mai puțini, o gumă, ar trebui să spun: gândurile mele ca o tastă delete aruncă la recycle bin amintirile. Și de multe ori având impresia că nu mai am spațiu, dau un empty recycle bin, și amintirile mele dispar, rămând doar cuvinte din ele, cuvinte ce sună ca un vas gol din care lichidul emoțiilor s-a evaporat. Continui să trăiesc în această lume în care simularea a devenit un mod de existență, de supraviețuire. Simularea își pierde (co)notația negativă, devenind ceva normal, în drumul spre benefic.

Îmi vine în minte o întrebare luată dintr-un dialog dintre doi elevi de clasa a 8-a:
– Cât ai luat la simulare? întrebă unul.
– Nouă.
– Ești tare. Eu am luat 6.

Ascultam această discuție și mi-am dat seama că de fapt, într-un fel reprezintă societatea de azi, în care cei ce simulează mai bine sunt „cei mai tari”. Gândurile continuau să treacă prin minte, curățând orice formă de evadare, când am auzit acea melodie. Și-atunci, nu știu de unde, au revenit acele amintiri, imagini, care m-au invadat, m-au ridicat spre o altă lume. Nu m-am mai uitat după cei doi elevi, am lăsat telefonul mobil să sune și m-am așezat pe o bancă. Și-n timp ce mă uitam spre cer, telefonul a încetat să mai sune.

Lasă un răspuns

