Melodia unei amintiri

[youtube http://youtu.be/h9zj11gf9Qk]

Existau acele zile când, singur în camera mea, mă așezam pe jos, închideam ochii si deschideam rănile provocate de frustrările mele de adolescent. Din răni picurau imagini, picătură cu picătură, cuvânt cu cuvânt, ardeau amintirile mele. Desigur era noapte, casetofonul era pe repeat la aceeași melodie. Stăteam cu căștile în urechi și vroiam ca muzica dată la maxim să acopere imaginea aceea, cuvintele acelea ce dureau atât de tare. Dar cuvintele se amestecau printre sunete, schimbau sensurile versurilor, (re)nascând acea imagine a acelei fete (și spre rușinea mea nu mai țin minte ce făcuse acea fată atunci – sau ce nu făcuse).

Și deodată iamginea dispărea, cuvintele își pierdeau înțelesul iar eu mă simțeam proiectat într-o altă lume, dintr-un viitor probabil, în care mi-aș fi amintit acea seară. Și-n acel viitor la care mă gândeam ascultând acea melodie, mă vedeam stând la o masă și scriind despre acea experiență, despre acea iubire uitată (căci speram ca să uit de acea durere, de acea fată care facuse/nu făcuse ceva). Desigur în acel viitor nu avem cum să știu că va exista un blog în care voi puteam scrie ca și cum aș publica, că voi putea pune acea melodie pe care multă vreme nu aș mai fi ascultat-o. În acel viitor stăteam la o masă și scriiam despre acea amintire știind că acea scriere a mea va apărea în noul meu volum de proză ce va avea succes. Succes de care desigur nu eram foarte interesat.

Și poate nu mi-aș fi amintit de acea seară dacă din întâmplare (sau dinadins) nu aș fi deschis clipul de pe youtube cu acea melodie.

Lasă un răspuns

