Visul

Alergând. Și apoi mă opresc și fără să știu ce să fac. Nu mai e problema că ceea ce credeam a fi într-un fel e în alt fel. E ca un vis din care nu mă pot trezi pentru că acel vis e realitatea, iar ceea ce credeam că e realitate, era doar o iluzie indusă. Nici măcar nu înțeleg scopul acestei iluzii (de parcă deobicei iluziile aveau un scop 😉 ). Caut sensul ca și cum aș căuta în întuneric o rază de lumină. Și prin asta nu vreau să spun că e vorba de o căutare fără speranță, ci de o căutare ratată: mi se pare că văd o lumină ca un sens, un zâmbet ca o fericire, o zbatere ca o eliberare. Și de fapt e un sens fără lumină, e nefericirea unui zâmbet și o nemișcare înlănțuită.

Îmi amintesc de toate acele cuvinte scrise cândva și citite mai târziu, cuvinte pe care le consideram simplă literatură. Dar literatura nu e simplă, literatura e complicată ca o pânză de păianjen țesută în jurul meu, ca o realitate ce se naște dintr-un vis, ca o inducere de iluzii. Singura problemă (singura?) e că iluziile nu sunt decât ceea ce spune denumirea lor, că ele trăiesc doar cât timp ne păcălesc, cât timp le dăm lustrul unei realități. Și atunci te întrebi: cum să lupți cu o iluzie? Nu trebuie să lupți, vine răspunsul. Și atunci te mai întrebi: să accepți iluziile? Nu trebuie să accepți, vine următorul răspuns. Și atunci vine o întrebare care seamănă cu strigăt: ce să facem atunci? … Atunci îmi dau seama că această singură întrebare e ca și cum aș fi atins un zid într-o cameră întunecată. Și cât timp mâna mea va atinge zidul, pot alege orice direcție. Căci orice zid își întrerupe infinitul în dreptul unei uși pe care pot ieși.

Lasă un răspuns

