Dacă eu aș fi fost el


– De multe ori mă gândesc cum ar fi fost dacă nu ne-am fi cunoscut, zise Eva privindu-l în ochi pe Adam.
Adam îi răspunse cu un zâmbet.
– De ce zâmbești? întrebă ea privind-l serioasă.
– Când eram la școală, am avut ghinionul să am aceeași profesori ca fratele meu. Și mereu eram comparat cu acest frate. Bineînțeles în defavoarea mea. În special profesoara de matematică îmi spunea mereu, sub diferite forme, că fratele meu era mai bun, că eu eram mai rău. Într-o zi, când uitasem caietul de teme acasă, profesoara a început din nou cu comparațiile. Deodată am izbucnit: dar mai lăsați-mă cu fratele ăsta. Profesoara a făcut ochii mari și a îngăimat mirată: Ce ai zis Adam? Și parcă aceste cuvinte ar fi fost un buton pe care apăsase profesoara, am izbucnit: Eu sunt eu și fratele meu e fratele meu. Că dacă eu aș fi fost el, ar fi fost el aici, iar eu probabil aș fi fost în altă parte. Dar așa, el e la liceu și eu sunt aici. Profesoara s-a enervat, mi-a strigat, nesimțitule, după care m-a luat de mână și m-a dus la directoare.
– În ce clasă erai? întrebă Eva.
– Într-a cincea. De ce întrebi?
– Încercam să mi te închipui: ochișorii tăi căprui, privirea încruntată de sub părul tău creț…, zise Eva privind la ceașca de cafea.
Apoi ea ridică ochii și privindu-l zâmbind pe Adam întrebă:
– Și directoarea ce a zis?
– Directoarea? A ascultat și apoi a zis: păi are dreptate băiatul.
– Și ce legătură are povestea asta cu ce am spus la început?
– Dacă nu ne-am fi cunoscut, ar fi fost un altul și eu aș fi fost în altă parte, zise Adam. Dar așa, eu sunt aici și tu trebuie să te mulțumești cu mine.

***

Singur la o masă în același bar, Adam privea ceașca de cafea din care, ca un abur ușor, ieșise această amintire. Și uite că el era același și Eva era în altă parte. Iar el trebuia să se mulțumească cu asta. Bău restul de cafea, puse banii lângă ceașca de cafea. Apoi ieși în stradă unde fu întâmpinat de o căldura neobișnuită pentru luna august.

 

Lasă un răspuns

