Aproape (o amintire)


Adam privea cu atenție frunzele de pe alee. Parcul era pustiu, aproape că se auzea lumina cum cobora printre crengile copacilor. Adam revenise în parc, se așezase pe o bancă și privea frunzele. De ce oare trebuiau să se întâmple lucruri atât de grave ca să începem să vedem detaliile? Treceam prin parc grăbit și important spre un anumit loc, mintea mea era deja în acel loc și de aceea nu aveam timp de ceea ce se întâmpla în jurul meu. Și deodată îmi dau seama că nu mai are rost să alerg după acele locuri, după acele momente favorabile, că totul e fum. Acesta e momentul în care îmi pare rău că nu fumez. Aș fi luat pachetul din buzunar. Aș fi scos o țigare. Apoi aș fi dus mâna la celălalt buzunar și aș fi scos bricheta. Aș fi aprins țigarea. Cu sete aș fi tras un fum. Apoi aș fi dat fumul afară și prin norul de fum aș fi privit meloancolic aleea, frunzele, gândurile.

– O cafea?
Adam ridică privirea și o văzu pe Eva. Ea ținea un pahar de plastic în mână și zâmbea.
– Tu nu vrei? zise Adam.
– Am și eu un pahar, dar l-am pus pe bancă lângă tine.
Adam privi paharul de pe bancă. Îl prinse, îl privi un pic și apoi spuse:
– Pot să beau eu din ăsta?
– Poți aproape orice, zise Eva așezându-se pe bancă.
– Acel aproape mă deranjează, zise Adam.
Eva zâmbi privind aleea și apoi bău un pic din cafea.
– Ce ne facem Adam? zise ea deodată. Retrăim de atâtea ori ceea ce a fost. Și oricât de mult am retrăi nu vom putea reface ceea ce a fost între noi.
– De ce ar trebui să ne facem ceva? zise Adam. Ceea ce a fost a fost, suntem ceea ce suntem. Și mai mult decât toate acestea avem acele amintiri la care ne putem întoarce de fiecare dată.
Eva se întoarse spre Adam. Îi zâmbi, apoi îl sărută pe obraz.
– Asta îmi place la tine: ai cuvintele la tine, zise Eva și se ridică de pe bancă.
Adam o privi cum se îndepărtează ca o amintire pe care aproape ai uitat-o.

Lasă un răspuns

