Sărutul din parc


Când nu înțelegem prezentul, ne refugiem în amintiri așa cum ne-am întoarce atunci când credem că am greșit drumul. Singura problemă cu amintirile este că oferă doar un singur drum, drum care va duce spre acest prezent. Și atunci nu-ți rămâne decât să te întrebi cum de am plecat de acolo, cum am ajuns aici?

Adam găsise, regăsise acea bancă pe marginea lacului. Doar ea lipsea. Atunci demult ei stăteau pe această bancă și priveau lacul pentru că nu vroiau să se privească. El era timid, iar ea, probabil, era amuzată de situație.
– La ce te gândești? întrebase ea încercând să-l scoată din tăcerile lui.
– Era o carte din care am citit doar un fragment, zisese Adam privind o casă de dincolo de apă.
– Ce carte? întrebase ea.
– Nu mai știu titlul. Fragmentul l-am citit într-o revistă. Era vorba de ceea ce gândește portarul înainte de lovitura de la 11 metri.
– Era despre fotbal? zisese ea un pic dezamăgită.
– Era de dragoste, cred. Faza cu portarul era un simbol. Dar dacă nu te interesează …
– Spune, zisese ea.
– Deci portarul este față în față cu cel ce va executa lovitura. Și portatul se gândește, mă voi arunca în dreapta pentru că jucătorul trage deobicei în dreapta. Dar, gândește mai departe portarul, poate jucătorul se gândește că știu că el trage deobicei în dreapta și atunci poate va trage în stânga. Sau, gândește în continuare portarul, poate jucătorul se va gândi că eu mă voi arunca în stânga pentru că sper ca el să schimbe stilul.
Ea zâmbise. Apoi spuse:
– Și până la urmă ce face portarul?
– Nu se mai gândește la nimic și își ascultă intuiția.
După ce spusese acestea, Adam închisese ochii, se aplecase și o sărutase. Ea acceptase acel sărut. Apoi zâmbise și spusese:
– Ai avut o intuiție bună.

Lasă un răspuns

