Ce pot face?


Ce pot face atunci când descopăr că ceea ce credeam că ar fi adevărat e de fapt cât se poate de fals (și de fapt descopăr că se poate foarte mult ca ceva să fie fals)? Că de fapt cel pe care-l credeam dușman era cel trimis să mă salveze, că m-am luptat cu acesta împiedicând astfel salvarea mea. Și că atunci când credeam că am pierdut, de fapt am câștigat (fără ca aceasta să aibă vreo conotație creștină). Din orgoliul meu rănit picură încet cuvintele spuse, gândurile negre, apoi gândurile albe, apoi nu mai curge nimic. Mă simt golit, puțin dezamăgit pentru că lumea nu se împarte în dușmani și prieteni. De fapt lumea e indivizibilă și fac parte din ea oricât aș dori să fiu observator obiectiv. M-am trezit în subiectiv, așa cum, crezându-mă o simplă prepoziție, descopăr că am devenit sub-iect și că nu știu ce e deasupra iect-ului. Și nu-mi mai rămâne decât autoironia așa cum m-aș sui într-un autoturism și aș pleca undeva departe ascultând o melodie veche pe care nu știam că nu o uitasem.

Lasă un răspuns

