Încă o discuție cu Adam


Ridicând ochii de la monitor l-am văzut pe Adam.
– Nu ai mai trecut de mult timp pe aici, i-am zis.
– Nu e vina mea, mi-a zis el. Tu m-ai trimis în tot felul de lumi paralele… Dar sincer să fiu în ultima lume chiar mi-ar fi plăcut să mai fi rămas un pic.
– Ți-a plăcut Anda? i-am zis zâmbind.
– Știi de aceea cred că teama de plafonare mai puternică decât instinctul de conservare, zise el de parcă nu m-ar fi auzit. Cel puțin la mine.
– Ți se părea periculoasă Anda? l-am întrebat.
– Eu cred că tu ai o problemă cu Anda, îmi zise Adam zâmbind.
– Nu știu de unde a apărut și nu știu ce să fac cu ea, i-am spus ignorându-i zâmbetul.
– Eu cu atât mai puțin. Nu am cum să te ajut… Însă eu mă refeream la toată situația. Să fiu bogat dintr-o dată, să dețin lucruri, mă amuza.
– Crezi că a deține e amuzant? l-am întrebat.
– Atunci când nu ai făcut nimic pentru asta, devine chiar distractiv.
– Te-ai gândit cât de mult te maturizează, te schimbă o situație materială foarte bună? Prea bună, i-am zis în timp ce deschisesem portofelul și mă uitam la hârtiile din el.
– Daaa, zise Adam aproape râzând. Să ai bani, să poți face tot ce dorești, să poți intra într-un magazin și să uiți de reflexul de a privi prețul… grea viață.
– Știi, bogăția este constantă pentru fiecare…
– Știu unde vrei să ajungi. Eu însă prefer să rămân pe pământ, să mă bucur de un vin bun, de o mâncare bună …
– Și parcă mai era ceva, vorba bancului. Sau cineva…. Crezi că dacă ai fi avut bani, Eva nu te-ar fi …
– Ce treabă are Eva aici? aproape strigă Adam.
Adam se ridică de pe fotoliu. Mă privi în ochi și căuta niște cuvinte care să mă doară. Într-un târziu spuse:
– Mai bine ți-ai vedea de postările tale, pentru că nu mai scrii așa bine ca pe vremuri.
După care ieși trântind ușa. Priveam ușa închisă gândindu-mă: Poate că are dreptate. Și într-adevăr cuvintele lui m-au durut.

Lasă un răspuns

