Schimbarea orei (II)


continuarea acelei postări

Adam rămase privind scaunul gol. Apoi privi spre bar și făcu semn că dorește nota de plată. Fata de la bar se apropie.
– Mai doriți să serviți ceva?
– Aș dori nota de plată, zise Adam.
– O cafea …
– Vreți să spuneți două cafele, o întrerupse Adam.
Fata ridică ochii din foaie și-l privi mirată pe Adam.
– Am spus că și prietena mea a avut o cafea.
Fata făcu ochii mari. Se uita atent la Adam de parcă ar fi vrut să vadă dacă glumește. După un timp ea clipi de câteva ori apoi spuse:
– Ați fost singur.
„Se întâmplă din nou” gândi Adam.
– Deci spui că am fost singur la masă și că am băut o cafea.
– Exact, spuse fata zâmbind.
– Și ce am mai făcut?
Fata îl privi încruntată apoi îi spuse:
– Uitați ce e: sunt aici de ieri de la 11 dimineața și peste puțin timp mă voi duce acasă. Sincer, nu-mi arde de glume și nici de alte chestii. Aveți de plătit doisprezece lei și cincizeci de bani pentru consumație.
Adam scoase o hârtie de zece lei și una de cinci lei și i le dădu fetei.
– Vă aduc restul imediat, zise ea.
– Nu e nevoie, zise Adam… și scuze.
Fata se întoarse spre el și îî zâmbi. Apoi spuse:
– Mulțumesc.
„A doua oară în noaptea asta văd o fată cum pleacă”, gândi Adam. Privi ceașca și văzu că mai e puțină cafea. Bău restul de cafea și ieși. Iar faptul că ningea în octombrie deja nu-l mai miră.

Lasă un răspuns

