Cel ce ar fi putut fi


Inițial Adam se urcase într-un autobuz, dar când văzu vremea însorită, își dădu seama că nu se grăbea nicăieri, că o plimbare prin parc i-ar fi prins bine. Mai rămase în stație privind autobuzul care se îndepărta de parcă i-ar fi fost teamă ca nu cumva autobuzul să nu se întoarcă și să-l ia și să-l ducă acasă. Privea prin stație de parcă ar fi căutat pe cineva și atunci îl văzu pe Sorin. Adam stătu câteva secunde gândindu-se dacă să-l abordeze pe Sorin. Ce ar fi putut să-i spună? Se întâlniseră de vreo 2-3 ori, schimbaseră câteva cuvinte politicoase între ei, așa cum dai o carte de vizită, pentru că ți-ai făcut cărți de vizită și nu ai ce să faci cu ele în buzunar. Și acum Sorin venea încet spre Adam, având un zâmbet ca o grimasă, ca o rămășiță din alte vremuri. Sorin albise și părul acela alb părea fals ca și zâmbetul. Totuși Adam simți nevoia să-i vorbească.

– Sorine, salut Sorine, zise Adam când Sorin ajunse în dreptul lui.
Sorin se opri, îl privi pe Adam examinându-l din cap până în picioare. Fără să renunțe la zâmbet, Sorin ridică ochii și-l privi fix în ochi pe Adam.
– Adam. Îți aduci aminte, ne-am cunoscut la prima nuntă a Olgăi.
– Adam, Da, da. Prima nuntă, zise Sorin râzând puțin forțat. Una din lungul șir… Salut Adam. Ce mai faci?
– Bine. Știi te-am mai văzut pe aici, dar nu am avut curajul să te opresc.
– N-ai avut curajul, zise Sorin ca pentru el. Trebuie uneori să ai curaj în viață, mai zise Sorin privind peste umărul lui Adam.
– Ce mai faci? zise Adam.
– Șirul meu de căsătorii s-a oprit după a doua. Știi, dacă aș fi luat-o pe nevastă-mea cu mine în Anglia poate … sau poate nu. Chiril îmi spusese să am grijă. Și eu nu înțelesesem, dar când m-am întors și am găsit casa goală, i-am zis lui Chiril, de ce nu mi-ai zis mă și Chiril mi-a spus cum era să-ți spun, iar eu mi-am dat seama ca era un ticălos. Apoi am terminat cu divorțul, i-am lăsat tot și am plecat în Anglia, apoi în Canada, dar tot nu mi se părea că aș fi fost destul de departe, așa că am plecat în Australia.
– Și acum ai revenit? întrebă Adam în timp ce se gândea că poate totuși nu a fost o idee bună să-l oprească pe Sorin.
– Nu mi-am revenit, zise gânditor Sorin. Acolo nu e locul meu, iar aici nu mai am loc. Știi frate-miu s-a ratat. El era inteligent. Acum e în Canada și nu mai vrea să știe de nimeni. Trăiește din ajutorul de șomaj și nu-mi răspunde la telefon… Nu știu de ce am revenit în România. Uneori mă gândesc că poate ar trebui să trăiesc într-un avion, așa suspendat în aer cred că mi-aș găsi locul… Scuze. Acum trebuie să plec. Trebuie să trec prin piață unde e un tip care-mi păstrează mereu un ziar, apoi mă duc în parc să citesc ziarul. Mi-a părut bine că ne-am întâlnit, zise Sorin întinzând mâna spre Adam.
Adam îi strânse mâna și apoi îl privi cum Sorin se îndepărtează, așa cum privise autobuzul plecând din stație. Adam încercă să-și amintească ceva frumos despre Sorin, dar nu reuși să-și amintească nimic. Fără să-și dea seama, Adam se sui în autobuzul venit în stație. Apoi ușile s-au închis și acest autobuzm ca și celelalte, se îndepărtă până dispăru după colțul unei clădiri.

Lasă un răspuns

