Interstelar?

Am fost dus să văd acest film. Bine, nici eu nu am fost un pic mai vehement în a refuza, sperând ca voi vedea ceva interesant. De fapt ceea ce mi s-a părut interesant a fost dat de imagine (de efectele speciale) care a reușit să redea senzația de spațiu extraterestru. Dacă însă scoatem aceste imagini cu intrarea în gaura neagră, cu valul gigantic care a preluat naveta (apropo, ce noroc pe eroii din film că au scăpat din confruntarea cu valurile în timp ce ceilalți au fost zdrobiți de valuri), spațiul în care dormitorul fetei putea fi văzut simultan în mai multe fante ale timpului, furtunile de praf (imagine care probabil a trezit în memoria americanilor urâtele momente din 11 septembrie) ce mai rămâne din film? Conversația cu computerele umblătoare (nu miroase un pic a Odiseea spațială 2001?), poezia despre bătrânețe, bătaia pe planteta înghețată, explozia provocată de eroul negativ și acuplarea navetei (totuși un pic cam lungită această ultimă scenă).

E un film de bazat pe crearea unei senzații aparte, de introducere într-o altă lume (deși la cinema eu am fost bruiat de un cuplu din stânga mea care din când în când își arătau unul altuia diferite poze drăguțe de pe mobil). Ca idei interesante aș remarca: 1) gravitația e mai tare ca timpul și, dacă uneori mai cad cărțile din bibliotecă, e pentru că cineva care trăiește în a cincea dimensiune vrea să ne facă conștienți de existența lui, 2) că nu e bine să spui copiilor că pleci să salvezi lumea (în caz că ai face asta) pentru a nu le da senzația că trăiesc într-o lume nesigură.

În final aș avea 2 întrebări:
– nu e un pic ciudat ca cei din viitor să ne ajute să facem ceva care să ducă la existența lor?
– de ce filmul s-a numit Interstelar, dacă personajele s-au deplasat între 2 galaxii? Nu ar fi fost mai corect Intergalactic?

Lasă un răspuns

