Carpe Diem

carpediem– Poate că ar trebui să ne spunem mai des aceste două cuvinte, i-am zis deodată lui Adam.
–  În română sunt trei cuvinte și o liniuță: Trăiește-ți clipa, mă întrerupse el.
– Asta pentru că noi românii avem un talent deosebit în a complica lucrurile. Știi, am dat întâmplător peste această expresie și, gândindu-mă la ea, mi-am dat seama că de fapt toate problemele ar putea apărea din cauză că trăim prea mult pentru un viitor probabil, trăim cu teama față de ceea ar putea veni, acel ceva care ar putea fi mai rău decât ce este azi.
– Și ce, nu este așa? m-a întrebat Adam.
– Nu e bună întrebarea. Nu viitorul intră în discuție. Ceea ce vreau să spun este că viitorul trebuie scos din discuție, i-am spus.
– Adică să trăim așa, inconștienți și ziua de mâine să ne prindă nepregătiți?
– Hai s-o luăm logic: fie mâine va fi mai bine, fie mâine va fi mai rău…
– Sau poate fi la fel, mă întrerupse Adam.
– Pe mâine la fel cu azi îl punem la mai rău – asta pentru că ești pesimist. (toata postarea o puteți citi aici)

Lasă un răspuns

