Despărțirea (versiunea Evei)

telefonCe era Adam pentru ea? Eva nu putea spune. Era mulțimea scrisorilor pe care el i le scrisese, era mulțimea după-amiezelor când se plimbau în parc, telefoanele acelea pe care le primea seara. Odată mama ei o întrebase: oare părinții ăstuia nu s-or îngrozi când vine nota de plată?
Când s-au văzut Eva îl întrebase pe Adam dacă nu are probleme cu nota de telefon și Adam i-a zis zâmbind, au făcut reclamații, dar găsesc eu o soluție să-ți mai dau telefoane. Și apoi el a venit într-o după-amiază la ea cu un telefon de jucărie.
– Ce e asta? întrebase ea zâmbind.
Și zâmbetul ei trecu pe buzele lui, după care el spuse:
– Mi-ai zis să-ți dau un telefon și eu nu-ți pot refuza nimic.
Era modul lui de a spune că nu putea s-o mai sune la telefon. De atunci, el suna din diferite cabine telefonice, uneori se auzeau oamenii nervoși, băi ăsta nu e telefonul tău de acasă, dar nici al tău, striga Adam, ea râdea și el spunea, nu la mine mă refeream, eu voi fi mereu al tău.
Acum îl aștepta cu teamă, trebuia să termine relația cu el.
– Cum să-i spun? o întrebase ea pe Anca. Mi-e groază de reacția lui.
– Trebuie să-i spui. Nu poți să-l eviți la nesfârșit.
– Să merg iar într-o cafenea nu-mi vine. Cine știe ce reacție ar putea avea, mă poate vedea careva și …
– Te poți întâlni cu el în garsoniera mea, i-a zis Anca și i-a dat o cheie.
După seminarul de algebră, Eva plecase grăbită. Nu vii la o bere, strigaseră colegii după ea. Eva nu a spus nimic, nu avea chef de glume, de explicații. De fapt nici de întâlnirea asta nu prea avea chef. Ajunsă la bloc, avea impresia că toți o priveau bănuitori. Un vecin o salutase respectuos și ea răspunse timid. E stupid să-mi fie teamă. Ceea ce fac este normal. E o clarificare. E corect și față de Adam.

(pentru a citi toată postarea dați un clic aici)

Lasă un răspuns

