„Mobilele mele vechi”

rilkeTitlul este un citat dintr-o carte a lui Rilke (Însemnările lui Malte Laurids Brigge). Am (re)deschis de dimineață această carte și am dat peste următorul pasaj: „Mobilele mele vechi putrezesc într-o șură în care mi s-a îngăduit să le pun, iar, Doamne, Dumnezeule, eu n-am acoperiș deasupra capului și îmi plouă în ochi”. Citind acest pasaj din nuvela lui Rilke regăsesc atât de bine spus ceea ce simt astăzi. Poate că aș mai fi pus un cuvânt în acest citat și aș fi încheiat – „și gândurile îmi plouă în ochi”. Las aceste gânduri să-mi plouă privirea:

gând unu
… de ce oare se consideră că atunci când se strigă „jos guvernul!” e ceva de rău? Poate că e o formă prescurtată de a spune către guvern – „te-ai dus sus, prea sus, prea departe. Vino aici jos să vorbim, aici jos unde suntem noi.”

pentru a citi toată postarea dați un clic aici

Lasă un răspuns

