1972

Există anumiți ani, în viața fiecăruia, care parcă împart lumea în două, care sunt o graniță între două lumi. Chiar dacă atunci când ne gândim la ele, avem impresia că ar reprezenta o unică graniță între cele două lumi, e doar o impresie. Cel putin pentru mine acești ani-graniță sunt destul de mulți. Desigur aș putea spune că acești ani sunt borne. Dar nu ar fi adevărat: borna stă lângă marginea drumului, doar privirea ta o face să existe. Pentru mine acești ani au fost ceva mai mult. Au fost porți prin care am trecut dintr-o lume în alta, de la un mod de a vedea lucrurile la un alt mod de a le percepe. Eduardo Galeano în cartea sa Memoria focului scrie la un moment dat de un personaj care numește acești ani noi nașteri. N-aș merge până la afirma asta despre acești ani ai mei.
Am să încep cu primul an, prima poartă: 1972. A fost anul în care ne-am mutat de la un apartament de bloc de lângă Șos. Ștefan cel Mare, la un apartament într-un bloc în sectorul 1. Atunci am simțit că se termina o lume. Liniștea din prima noapte petrecută în noul apartament, mi s-a părut ciudată. Mai ales după primii șase ani petrecuți între zgomotele străzii și cele ale morii din spatele blocului de pe Șoseaua Ștefan cel Mare. Cel mai mult regretam faptul că nu aveam să mai merg în Parcul Circului unde era un bătrân. Acesta strânsese vreo 5-6 copii și înființase un fel de club de țintar. Tablele era pe un carton liniat de bătrân, iar în loc de piese aveam boabe de fasole de diferite culori. Eu eram foarte mândru că primisem boabe de porumb. Erau campionate de țintar pe o bancă din parc sub supravegherea acelui bătrân. De la el am auzit prima oară de expresia „stil de joc”.

pentru a citi toată postarea dați un clic aici

Lasă un răspuns

